آمریکا دست به دامن ایران شد

کدخبر: ۶۱۳۸۸۷
اقتصادنیوز: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: از ایران خواستیم تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید (تنش‌های) بیشتر در منطقه استفاده کند.
آمریکا دست به دامن ایران شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز درباره رایزنی خود با «حسین امیرعبداللهیان» اعلام کرد: از ایران خواستم تا از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید (تنش‌های) بیشتر در منطقه استفاده کند.

درخواست بورل برای اجرای کامل آتش بس در غزه

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس اعلام کرد: با حسین امیرعبداللهیان (وزیر خارجه ایران) درباره وضعیت غزه و کرانه باختری گفتگو کردم.

اعتراف جالب بورل: حماس یک ایدئولوژی است که نابود نمی‌شود!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: راه حل مساله فلسطین فقط می‌تواند سیاسی و با تمرکز بر راه حل دو دولت باشد. ما باید از هرگونه گسترش درگیری‌های منطقه‌ای جلوگیری کنیم.

هشدار امیرعبداللهیان نسبت به کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها

وی در ادامه نوشت: از ایران خواستم تا از نفوذ خود استفاده و فعالانه برای جلوگیری از تشدید (تنش های) بیشتر در منطقه تلاش کند.

این در حالی است که در گفتگوی ۱۱ آذر ماه سال جاری تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیتی، طرفین در خصوص آخرین تحولات غزه و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: ضروری است در اسرع وقت حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه متوقف شود و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه فراهم گردد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با هشدار نسبت به طراحی و اقدام رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از سرزمین خود تاکید کرد: ریشه وضعیت فعلی، ناشی از اشغال و تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و در صورت عدم توقف جنایات جنگی رژیم اسرائیل علیه غزه و کرانه باختری، امکان گسترش عمیق دامنه جنگ در منطقه وجود دارد.

امیرعبداللهیان سیاست‌های حمایتی آمریکا را مشوق رژیم صهیونیستی برای تداوم تجاوز نظامی و کشتار غیرنظامیان در غزه و نیز عامل مهمی در تداوم و گسترش جنگ دانست.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از این گفتگو، ضمن اشاره به آخرین وضعیت همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، خاطرنشان کرد: این همکاری‌ها در چارچوب فنی و حقوقی تداوم خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید