درخواست جدید اتحادیه اروپا از چین / پکن ، مسکو را در لیست سیاه قرار می دهد؟

کدخبر: ۶۱۴۷۶۹
اقتصادنیوز : سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خبرنگاران در پکن گفتند، این اتحادیه ممکن است بیش از ۱۲ شرکت مستقر در چین را به دلیل ارائه کالاهایی به روسیه که ممکن است در درگیری با اوکراین مورد استفاده قرار گیرد، شناسایی کرده و احتمالا تحریم کند و از پکن خواسته تا در این باره اقدامی انجام دهد.
درخواست جدید اتحادیه اروپا از چین / پکن ، مسکو را در لیست سیاه قرار می دهد؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی و شارل میشل، رئیس شورای اروپا با شی جینپینگ و لی چیانگ، رئیس جمهوری و نخست وزیر چین در پکن دیدار کردند.

 

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، فون درلاین گفت که به شی جینپینگ تاکید کرده از هرگونه تلاش از سوی روسیه را برای تضعیف تاثیر تحریم‌ها جلوگیری کند.

میشل نیز لیستی متشکل از ۱۳ شرکتی را به رئیس جمهوری چین داد که اتحادیه اروپا آنها را بابت فروش کالاهای دو منظوره به روسیه تحریم کرده و از وی خواست تا فورا به این مشکل بپردازد.

میشل همچنین پس از این دیدار به خبرنگاران گفت: ما لیستی از شرکت‌هایی را مشخص کرده‌ایم که گمان می‌رود در دور زدن تحریم‌ها علیه روسیه نقش داشته باشند. ما امیدواریم که چین اقدامی موثر و متناسب در این باره انجام دهد.

خبر مرتبط
تحریم روسیه علیه 52 سیاستمدار ایرلندی / آقای نخست‌وزیر در لیست ممنوعه

اقتصادنیوز: روسیه ورود نخست‌وزیر ایرلند و 51 دستیار سیاسی‌اش را به خاک خود ممنوع کرد.

رئیس شورای اروپایی همچنین ادامه داد: اگر پکن اقدامی در باره این کمپانی‌ها انجام ندهد، اتحادیه اروپا شاید آنها را تحریم کند.

آمریکا و متحدانش در اتحادیه اروپا از فوریه سال گذشته میلادی که روسیه به اوکراین حمله کرد، تحریم‌هایی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

خبر مرتبط
تحریم روسیه این کشور اروپایی را پشیمان کرد

نخست وزیر یونان در سخنانی از تحریم روسیه ابراز پشیمانی کرد و گفت: تحریم‌هایی که علیه روسیه اعمال شده برگشته و به اقتصاد کشورهای اروپایی لطمه زده است».

چین اما از همراهی با این تحریم‌ها و وضع آنها علیه روسیه امتناع کرده و آن را اقدامی یکجانبه می‌داند.

لی چیانگ نیز پس از دیدار با این دو مقام اتحادیه اروپا گفت: چین مخالف نقض اصول پایه بازار اقتصادی، سیاسی کردن اقتصاد و مسائل تجاری است. پکن امیدوار است که اروپا در اجرای سیاست‌های تجاری محدودکننده و استفاده از راه حل‌های تجاری محتاط باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید