روسیه تاسیسات مهم نظامی اوکراین را با خاک یکسان کرد

کدخبر: ۶۱۴۸۸۰
اقتصادنیوز: ارتش روسیه حمله‌ای ترکیبی به سایت‌های تولید توپخانه موسوم به «MLRS» (سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه) اوکراین انجام داد.
روسیه تاسیسات مهم نظامی اوکراین را با خاک یکسان کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور حمله‌ای ترکیبی به سایت‌های تولید توپخانه موسوم به «MLRS» (سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه) اوکراین انجام داده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: نیروهای مسلح روسیه با تسلیحات هدایت‌شونده دقیق هوابرد حمله‌ای ترکیبی را بر روی سایت‌های تولید مهمات سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه «اولها» (Olha) و «گراد» (Grad) و موشک‌های عملیاتی تاکتیکی «گروم» (Grom) اوکراین انجام دادند.

دشواری بسیج نیروها در کی یف / مردان بین ۱۸ الی ۶۰ سال حق خروج از اوکراین را ندارند!

این بیانیه با اعلام اینکه روسیه در این حملات موفق شد به «تمام اهداف نظامی خود دست یابد، افزود: با این وجود نیروهای روسیه همچنان به حملات خود به مواضع نیروهای اوکراینی و سایت‌های تولید مهمات با «سلاح‌های دقیق» ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که نیروهای این کشور پنج حمله نظامیان اوکراینی را منطقه دونتسک دفع کردند و ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ نیروی خود را در این منطقه از دست داد.

در منطقه کراسنی لیمان نیز تلفات نیروهای اوکراینی به ۱۵۵ سرباز طی ۲۴ ساعت گذشته رسید.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که «تلفات دشمن در منطقه کوپیانسک در یک روز گذشته به ۱۰۵ نفر رسیده است.»

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید