رایزنی «پوتین» و «السیسی» درباره وضعیت نوار غزه

کدخبر: ۶۱۴۹۰۱
اقتصادنیوز: روسای جمهور مصر و روسیه در جریان گفتگویی تلفنی درباره وضعیت نوار غزه رایزنی کردند.
رایزنی «پوتین» و «السیسی» درباره وضعیت نوار غزه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، نهاد ریاست جمهوری مصر امروز شنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: عبدالفتاح السیسی و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور مصر و روسیه طی گفتگویی تلفنی درباره وضعیت نوار غزه رایزنی کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، در بیانیه صادره از سوی نهاد ریاست جمهوری مصر در این ارتباط آمده است: روابط دوجانبه، تحولات منطقه و به‌ ویژه وضعیت فلسطین و نوار غزه محور گفتگوی روسای جمهور روسیه و مصر بوده است.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می کند: پوتین و السیسی همچنین بر لزوم برقراری آتش‌ بس فوری و ارسال کمک‌ های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند.

گفتنی است که آمریکا یک بار دیگر روز گذشته در اقدامی جانب دارانه و در حمایت از جنایت های اشغالگران قدس پیش نویس ارائه شده به شورای امنیت برای برقراری آتش‌ بس فوری بشردوستانه در نوار غزه را وتو کرد.

این پیش نویس توسط بیش از ۸۰ کشور عضو سازمان ملل از جمله ترکیه به شورای امنیت ارائه و در یک جلسه اضطراری به رأی‌ گیری گذاشته شد؛ اما با وتو آمریکا به عنوان عضو دائمی این شورا روبرو شد.

درحالی که ۱۳ عضو شورای امنیت به پیش نویس ارائه شده رأی موافق دادند، انگلستان به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

نشست اضطراری شورای امنیت در پی فعال کردن ماده ۹۹ منشور سازمان ملل از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تشکیل شده بود. گوترش با توجه به گستردگی تلفات انسانی در غزه در پی حملات اشغالگران قدس، نامه‌ای را با استناد به این ماده منشور سازمان ملل به رئیس شورای امنیت ارسال کرده بود.

پیش نویس ارائه شده به شورای امنیت خواستار آتش‌ بس فوری بشردوستانه شده بود و از همه طرف‌ ها خواسته شده بود تا به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌ المللی، به‌ویژه در حمایت از غیرنظامیان عمل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید