گفتگوی تلفنی نه چندان دوستانه نتانیاهو با پوتین/ انتقاد اسرائیل از رابطه روسیه با ایران!

کدخبر: ۶۱۵۰۵۵
اقتصادنیوز: بنیامین نتانیاهو در گفت‌و‌گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، به شدت از روابط روسیه با ایران انتقاد کرد و همکاری دو کشور را «خطرناک» دانست.
گفتگوی تلفنی نه چندان دوستانه نتانیاهو با پوتین/ انتقاد اسرائیل از رابطه روسیه با ایران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اسرائیل امروز (۱۹ آذر) از تماس تلفنی او با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه خبر داد؛ گفت‌و‌گویی که چندان دوستانه به نظر نمی‌رسید.

خبر مرتبط
تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین / حماس باید نابود شود!

اقتصادنیوز: منابع رسانه‌ای امروز (یکشنبه) از گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیراسرائیل و رئیس‌جمهوری روسیه درباره جنگ غزه خبر دادند.

طبق بیانیه صادره، دو طرف در این گفت‌و‌گو مسأله جنگ در غزه و شرایط کلی منطقه را مورد بررسی قرار دادند و بنیامین نتانیاهو از مواضع نمایندگان روسیه در سازمان ملل و دیگر محافل در خصوص اسرائیل، انتقاد و ابراز ناامیدی کرد.

خبر مرتبط
اسرائیل در غزه به زحمت افتاد!/ نبرد در خان یونس دشوار شد

اقتصادنیوز: روزنامه هاآرتص از مشکلات پیش روی ارتش این رژیم برای پیشروی در نوار غزه گفت و اینکه تیم‌های اسرائیلی با مقاومت قوی‌تری نسبت به گذشته روبرو هستند.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین در این تماس تلفنی به شدت از همکاری میان تهران و مسکو انتقاد کرد و آن را خطرناک دانست.

نتانیاهو مدعی شد: «هر کشوری که در معرض حمله تروریستی جنایتکارانه همانند آن‌چه برای اسرائیل اتفاق افتاد، قرار می‌گرفت، همان کاری را می‌کرد که اسرائیل می‌کند».

او البته از تلاش‌های روسیه برای آزادی چند تبعه روسی-اسرائیلی تقدیر کرد و از پوتین نیز خواست تا به صلیب سرخ جهانی برای دیدار با اسرای نزد حماس و رساندن دارو به آن‌ها فشار آورد.

انتقاد نتانیاهو از روابط گرم ایران و روسیه پس از آن است که ابراهیم رئیسی، روز پنج شنبه هفته گذشته در سفری کوتاه عازم مسکو شد و پوتین نیز در دیدار با او از روابط رو به رشد تهران و مسکو ابراز خرسندی کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۱۵ آگوست گذشته نیز نتانیاهو به نمایندگان پارلمان اسرائیل گفت که در تماس با دولت روسیه از افزایش همکاری‌های نظامی میان ایران و روسیه ابراز نگرانی و انتقاد کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید