رسانه عبری: آمریکا از نتانیاهو ناامید شده است

کدخبر: ۶۱۵۴۸۲
​ اقتصادنیوز: یک رسانه عبری‌زبان فاش کرد که اهتمام نخست‌وزیر اسرائیل به منافع سیاسی خود به جای مسائل امنیتی منجر به ناامیدی دولت آمریکا از وی شده است.
رسانه عبری: آمریکا از نتانیاهو ناامید شده است

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، روزنامه تایمز اسرائیل به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا متقاعد شده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان با تشدید لفاظی‌های خود علیه تشکیلات خودگردان فلسطین، کمپین‌های انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

براساس نوشته این روزنامه عبری‌زبان، یکی از این مسئولین گفت: «این یک رویکرد در سطح دولت نیست. این رویکرد از سوی نخست وزیر رخ داده است که امری بحث‌برانگیز و مورد اهتمام است و توجه انگیزه‌های نتانیاهو به منافع سیاسی به جای منافع امنیتی، ناامیدی فزاینده واشنگتن را نسبت به نخست وزیر نشان می‌دهد.»

خبر مرتبط
سناریوی جنگ اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین/نتانیاهو: در حال آماده شدن هستیم

اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیل گفت: وقوع جنگ با نیروهای تشکیلات خودگردان فلسطین بعید نیست. ما طرح‌های فوق‌العاده‌ای برای چنین اتفاقی داریم.

یکی از مسئولین آمریکایی تاکید کرد، نقل‌قول‌های مشابهی نیز در اوایل ماه جاری میلادی به رسانه‌های عبری درز کرد و این باور را در واشنگتن تقویت کرد که نتانیاهو در حال انجام یک کارزار انتخاباتی است.

با این حال، نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که وضعیت نتانیاهو متزلزل است. در نظرسنجی که به تازگی در اراضی اشغالی فلسطین انجام شد، مشخص شده که اگر امروز انتخابات برگزار شود، حزب «اردوگاه ملی» به ریاست بنی گانتس، یکی از اعضای کابینه جنگ این رژیم ۳۷ کرسی به دست می‌آورد، اما تعداد کرسی‌های حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو کاهش یافته و به ۱۸ کرسی می‌رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید