پیام مهم مقام یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ

کدخبر: ۶۱۵۶۳۲
اقتصادنیوز: عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی به کشتی‌هایی که درصدد حرکت در دریای سرخ هستند، اعلام کرد که برای مواجه نشدن با خطر تجهیزات ارتباطی خود را قطع نکنند.
پیام مهم مقام یمنی به کشتی‌ها در دریای سرخ

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازایسنا، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن در پیامی در پلتفرم «ایکس» در این باره نوشت: توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از خطرات در دریای سرخ؛ به بنادر اشغالی فلسطین نروید، دستگاه‌های ارتباطی را خاموش نکنید و به سرعت به دستورات نیروی دریایی یمن پاسخ دهید.

طبق گزارش شبکه المسیره، وی همچنین از کشتی‌های درحال عبور و مرور در دریای سرخ خواست که با برافراشتن پرچم‌های غیر از پرچم دولت مالک هویتشان را جعل نکنند.

خبر مرتبط
فوری/ارتش یمن هدف قرار دادن نفتکش نروژی را تایید کرد

اقتصادنیوز: سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: ارتش یمن عملیات نظامی منحصر بفردی را علیه کشتی نفتکش نروژی که به سمت اسرائیل در حرکت بود، انجام داد.

دولت یمن سه‌شنبه تهدید کرد که با ادامه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، حملات خود را علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ تشدید خواهد کرد.

پیشتر نیز سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود: نیروهای مسلح یمن بار دیگر تاکید می‌کنند تا زمانی که مایحتاج برادرانمان در غزه  از غذا گرفته تا دارو فراهم نشود، همچنان از تردد کشتی‌های همه کشورها که عازم بنادر اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب (مکران) هستند، جلوگیری خواهند کرد.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر بفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از یک وقفه یک هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر از سر گرفته شد.

درپی تداوم جنایات صهیونیست‌های جبهه‌های مقاومت لبنان، یمن و عراق نیز به عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین ملحق شده و تا بدین لحظه ضربات سنگینی را به رژیم صهیونیستی و متحد اصلی آن، آمریکا وارد کردند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید