گزارش انگلیس از وقوع حادثه امنیتی در تنگه باب المندب

کدخبر: ۶۱۵۶۶۶
اقتصادنیوز : سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد که گزارش‌هایی درباره وقوع حادثه امنیتی در غرب تنگه باب المندب در دریای سرخ دریافت کرده است.
 گزارش انگلیس از وقوع حادثه امنیتی در تنگه باب المندب

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، خبرگزاری رویترز به نقل از سازمان تجارت دریایی انگلیس از وقوع حادثه امنیتی در اطراف تنگه باب المندب در دریای سرخ خبر داد.

بر اساس این گزارش، سازمان تجارت دریایی انگلیس اعلام کرد گزارشی درباره وقوع حادثه امنیتی در ۵۰ مایلی غرب تنگه باب المندب دریافت کرده است.

خبر مرتبط
عربستان در حال ساختن پایگاه نظامی در تنگه باب المندب است

اقتصادنیوز: یک منبع یمنی از اعزام ده ها نیرو از سوی عربستان به جزیره‌ زقر در سواحل یمن و اریتره و در نزدیکی باب‌المندب خبر داد، به گزارش این منبع یمنی، عربستان در حال ساخت مرکز فرماندهی در این جزیره است.

مقام‌های رسمی یمن هنوز در خصوص این ادعای انگلیس واکنشی نشان نداده‌اند.

این خبر در حالی است که شرکت صهیونیستی «زیم» که در زمینه باربری فعالیت می‌کند اعلام کرد که مجبور است هزینه‌های حمل و نقل کالاها از آسیا به سمت دریای مدیترانه را افزایش دهد.

این شرکت تأکید کرد که اقدام مذکور در سایه تهدیدات امنیتی ارتش یمن در دریای سرخ و خلیج عدن صورت می‌گیرد.

شرکت زیم افزود که تهدیدات ارتش یمن در مسیر تجارت بین المللی واقع شده و بر تمام شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل کالاها تأثیر گذاشته است.

سایت صهیونیستی گلوبز نیز گزارش داد که شرکت زیم دو هفته قبل تصمیم گرفته بود مسیرهای دریایی خود را از سمت شرق اراضی اشغالی به دلیل تهدیدات ارتش یمن تغییر داده و به جای عبور از باب المندب از سمت آفریقا حرکت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید