مواضع ضدحماس انگلیس!/ 7 عضو دیگر حماس تحریم شدند

کدخبر: ۶۱۵۷۲۰
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که این کشور در اقدامی هماهنگ با آمریکا، تحریم‌های جدیدی را علیه مسئولان و حامیان مالی حماس و جهاد اسلامی وضع کرده است.
مواضع ضدحماس انگلیس!/ 7 عضو دیگر حماس تحریم شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دربیانیه وزارت امور خارجه انگلیس آمده است که این کشور، ۷ عضو دیگر مرتبط با حماس را برای آنچه «مقابله با تهدید ناشی از این سازمان، قطع دسترسی به منابع مالی و اعمال محدودیت‌های مسافرتی علیه افراد مرتبط با این سازمان» نامیده، تحریم کرده است.

خبر مرتبط
واکنش تند حماس به پروازهای شناسایی انگلیس بر فراز غزه

اقتصادنیوز: حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: انگلیس در باز گذاشتن دست ارتش خود برای انجام پروازهای شناسایی بر فراز نوار غزه مسئول کشتارهای دسته جمعی در حق مردم فلسطین شود.

این بیانیه می‌افزاید: «اقدام امروز که با ایالات متحده هماهنگ شده است، دومین دور تحریم های هدفمند انگلیس است که از زمان حملات ۷ اکتبر به اسرائیل علیه شخصیت های مرتبط با حماس اعمال شده است.»

خبر مرتبط
تلاش‌ها برای آتش‌بس بی‌نتیجه ماند/ حماس و اسرائیل از توافق جدید فاصله دارند

اقتصادنیوز:منابع اسرائیلی اعلام کردند که مسئولان این رژیم و مقامات حماس از دستیابی به توافقی جدید جهت آزادی اسیران بازداشت شده در غزه به دور هستند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس، محمود الزهار، یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و علی برکه عضو ارشد فرماندهی این جنبش، از جمله کسانی هستند که در تحریم های امروز هدف قرار گرفته‌اند.

وزارت امور خارجه انگلیس ادعا کرد: این اقدامات سختگیرانه نشان می‌دهد که افراد مرتبط با حماس نمی توانند از پاسخگویی فرار کنند؛ حتی اگر از خارج از غزه فعالیت می‌کنند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این بیانیه مدعی شد: حماس نمی تواند آینده‌ای در غزه داشته باشد. تحریم‌های امروز علیه حماس و جهاد اسلامی فلسطین دسترسی آنها به منابع مالی را قطع و بیشتر منزوی خواهد کرد.

وی ادعا کرد: ما به همکاری با شرکا برای دستیابی به یک راه حل سیاسی بلندمدت ادامه خواهیم داد تا اسرائیلی ها و فلسطینی ها بتوانند در صلح زندگی کنند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدا از ابتدای تجاوزات تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۱۲ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید