دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در ژنو/ ایمن الصفدی: مردم غزه از کمبود غذا می‌میرند/ فلسطین باید یک کشور مستقل شود

کدخبر: ۶۱۵۷۱۳
اقتصادنیوز:حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در ژنو دیدار و گفت‌گو کرد.
دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه اردن در ژنو/ ایمن الصفدی: مردم غزه از کمبود غذا می‌میرند/ فلسطین باید یک کشور مستقل شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیرعبداللهیان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، از تلاش های اردن برای حمایت از فلسطین و توقف جنگ و ایجاد آتش‌بس و پایان دادن به نسل‌کُشی فلسطینیان تشکر کرد و با تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و توقف حملات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه، بر ضرورت تلاش های مشترک دو و چند جانبه برای پایان فوری حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن: صلح جز با دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد

امیرعبداللهیان به طراحی های شرورانه رژیم صهیونیستی برای پیشبرد طرح های توسعه طلبانه خود و کوچاندن مردم فلسطین از غزه و کرانه غربی اشاره کرد و گفت: لازم است تلاش‌های گسترده برای حمایت از مردم فلسطین، تقویت پایداری آنها و ارسال گسترده کمک‌های انسانی افزایش یابد.

خبر مرتبط
دیدار امیرعبداللهیان با همتای عربستانی خود در ژنو/ ضرورت توسعه روابط اقتصادی دو کشور

اقتصادنیوز:وزیر امور خارجه کشورمان، ایران و عربستان را دو کشور بسیار مهم‌ و اثرگذار منطقه خواند و ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت روابط سیاسی، بر ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.

اقای ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و با اشاره به تحولات فلسطین و غزه گفت، مردم فلسطین فقط از بمباران کشته نمی شوند،  بلکه از فقدان غذا و دارو و تخریب اماکن و بیمارستان‌ها می‌میرند.
وی افزود: صلح جز با پایان اشغال و دستیابی مردم فلسطین به کشور مستقل خود شکل نمی‌گیرد.

خبر مرتبط
هشدار امیرعبداللهیان در مورد وخامت اوضاع در غزه/ جنگ در غزه از کنترل خارج می‌شود!

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه ایران در سفر به ژنو هشدار داد: «درگیری‌های جاری در غزه می‌تواند در هر لحظه از کنترل خارج شود و به تمام منطقه گسترش یابد».


ایمن الصفدی افزود: آنچه در غزه جاری است، یک فاجعه است و علاوه بر هزاران نفر از شهدا، هزاران نفر از مردم هنوز زیر آوار هستند و این یک فاجعه است.
وزیر خارجه اردن اولویت اول تلاش‌های دیپلماتیک کشورش را توقف حملات رژیم اسرائیل و هدف دوم را ارسال فوری کمک‌های انسان‌دوستانه دانست و گفت: اردن تلاش های زیادی در این زمینه انجام داده و به تلاشهای خود ادامه خواهد داد.
وی گفت اردن طرح های توسعه طلبانه رژیم اسرائیل را نخواهد پذیرفت و اجازه تحقق آن را از حساب مردم فلسطین و کشورهای منطقه نخواهد داد.

در این دیدار برخی موضوعات مورد علاقه دوجانبه و منطقه‌ای مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید