آمریکا زلنسکی را دست خالی بازگرداند/ کمک‌های غرب به اوکراین قطع می‌شود؟

کدخبر: ۶۱۵۸۹۵
اقتصادنیوز: یکی از سیاستمداران فرانسوی با اشاره به دست خالی بازگشتن زلنسکی از آمریکا خواستار قطع کمک‌های فرانسه به اوکراین شد.
آمریکا زلنسکی را دست خالی بازگرداند/ کمک‌های غرب به اوکراین قطع می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس حزب وطن پرستان فرانسه سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به آمریکا را فاجعه توصیف و اعلام کرد که فرانسه نیز باید کمک‌های مالی به اوکراین را متوقف کند.

خبر مرتبط
چرا جنگ اوکراین به بن‌‌بست کشیده شد؟

اقتصادنیوز: هرچند جنگ غزه تمرکز جهان بر جنگ اوکراین را کاهش داده است اما از سوی دیگر، برخی تحلیلگران بر این باورند که پیشروی اوکراین متوقف شده و به عبارتی این جنگ تغییر ماهیت داده است.

براساس گزارش تاس، فیلیپو در صفحه رسمی خود در پلتفرم X (توییتر سابق) نوشت: فاجعه برای زلنسکی که دست خالی آمریکا را ترک می‌کند ادامه دارد! صفر کمک مالی، شیر آب دیگر جریان ندارد، تمام شد!

خبر مرتبط
زلنسکی سرزده وارد نروژ شد/ ادامه کمک‌های کشورهای اروپایی به اوکراین

اقتصادنیوز:رئیس جمهور اوکراین امروزدر سفری غیرمنتظره وارد نروژ شد تا با سران پنج کشور اروپای شمالی که از حامیان وی هستند، دیدار کند.

فیلیپو همچنین خاطرنشان کرد که فرانسه باید کمک مالی به اوکراین را متوقف کند و سیاست مضحک، مخرب و خصمانه اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا را کنار بگذارد. فیلیپو پیشتر تأیید کرده بود که زلنسکی در جریان بازدید از کنگره آمریکا مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

خبر مرتبط
ناامیدی زلنسکی از آمریکا/ واشنگتن برای اوکراین شرط گذاشت!

اقتصادنیوز: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: تا زمان برآورده‌شدن شروط آمریکا، اوکراین کمکی دریافت نخواهد کرد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن، در ۱۳ دسامبر گفت که سفر زلنسکی به واشنگتن هیچ است، در حالی که او نتوانست مقامات آمریکایی را متقاعد کند که اوکراین مهمتر از آمریکا است.

زلنسکی برای دیدار با اعضای سنا از هر دو حزب و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، از کنگره آمریکا بازدید کرد و با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کرد.

این درحالی است که پیش از سفر زلنسکی به آمریکا جیمز دیوید ونس، سناتور جمهوریخواه از اوهایو گفت: «زلنسکی وقتی می‌آید و از مالیات‌دهندگان آمریکایی می‌خواهد ۶۱ میلیارد دلار دیگر به او بدهند، باید روند بسیار تحقیرآمیزی را طی کنیم. این شرم‌آورترین و مسخره ترین چیزی است که تا به حال دیده‌ام.»

جو بایدن چندی پیش یک بسته بودجه مکمل مجموعا به ارزش ۱۰۶ میلیارد دلار را با موضوع رسیدگی به مسائل امنیت ملی آمریکا شامل ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید برای اوکراین درخواست کرد. با این وجود قانونگذاران جمهوریخواه کنگره آمریکا از حمایت از این درخواست امتناع کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۳ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید