استقبال پاشینیان از امضای توافقنامه صلح/ مسیر صلح آذربایجان و ارمنستان هموار می‌شود

کدخبر: ۶۱۵۹۰۷
اقتصادنیوز: پاشینیان در مراسم افتتاحیه نشست وزیران کشور‌های محصور در خشکی گفت: اگر آذربایجان اصولی را که بر سر آن توافق شده رعایت کند، امضای توافقنامه صلح در آینده نزدیک بسیار واقع‌بینانه است.
استقبال  پاشینیان از امضای توافقنامه صلح/ مسیر صلح آذربایجان و ارمنستان هموار می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، امضای توافقنامه صلح میان کشورش و جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک را واقع بینانه دانست، در صورتی که جمهوری آذربایجان اصولی را که از قبل بین سران دو کشور توافق شده است، عملی کند.

خبر مرتبط
آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی صلح/ استقبال روسیه از عادی سازی روابط ایروان و باکو

اقتصادنیوز: باکو و ایروان در گامی مثبت روز چهارشنبه شماری از اسرای خود را مرز بین دو کشور مبادله کردند.

پاشینیان در مراسم افتتاحیه نشست وزیران کشور‌های محصور در خشکی گفت: اگر آذربایجان این اصول را تایید کند، امضای توافقنامه صلح در آینده نزدیک بسیار واقع‌بینانه است.

خبر مرتبط
آخرین خبر از طرح صلح آذربایجان و ارمنستان

اقتصادنیوز: به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح و دستیابی به یک توافق میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان با این روند تا قبل از پایان سال جاری میلادی بعید به نظر می رسد.

پاشینیان همچنین سه اصل را که برای طرف ارمنی اساسی و کلیدی تلقی می‌شود، برشمرد که شامل: باز کردن ارتباطات حمل و نقل منطقه‌ای بر اساس اصل حفظ حاکمیت کشور‌هایی که از قلمرو آن‌ها عبور می‌کند، به رسمیت شناختن عمومی تمامیت ارضی ارمنستان (۲۹۸۰۰ کیلومتر مربع) و آذربایجان (۸۶۶۰۰ کیلومتر مربع) و تعیین مرز‌ها طبق آخرین نقشه‌های شوروی.

خبر مرتبط
سودای تازه آذربایجان در قفقاز/ارمنستان بر لبه پرتگاه

اقتصادنیوز: ناظران بر این باورند که آذربایجان به واسطه حمایت های نظامی و تسلیحاتی ترکیه و اسرائیل، در قیاس با ارتش ارمنستان در موضعی بالاتر قرار دارد و همین مقوله در کنار بلندپروازی های باکو جهت گسترش دامنه جغرافیایش می تواند تهدیدی بالقوه برای ارمنستان قلمداد شود.

نخست وزیر ارمنستان افزود: روند تبادل زندانیان که دیروز انجام شد، ما را نسبت به امکان امضای توافقنامه صلح در آینده نزدیک خوش بین می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید