اعلام آمادگی ارمنستان برای تبادل اسرا با جمهوری آذربایجان

کدخبر: ۶۱۱۸۸۸
اقتصادنیوز: نخست‌وزیر ارمنستان از آمادگی کشورش برای تبادل اسرا با جمهوری آذربایجان بر اساس اصل "همه در برابر همه" خبر داد.
اعلام آمادگی ارمنستان برای تبادل اسرا با جمهوری آذربایجان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان از آمادگی کشورش برای تبادل اسرا با جمهوری آذربایجان بر اساس اصل "همه در برابر همه" خبر داد.

خبرگزاری نیوز ام گزارش داد، نخست‌وزیر ارمنستان موضوع ارمنی‌هایی را که در جمهوری آذربایجان به اسارت گرفته شده‌اند را کانون توجه دولت خود دانست و گفت: «من متاسفم که از این موضوع بشردوستانه برای اهداف سیاسی استفاده می شود. ما آمادگی خود را به نشانه انعطاف در این موضوع نشان می دهیم و حاضر به همکاری با جمهوری آذربایجان برای بازگرداندن زندانیان خود هستیم. مذاکره یکی از راه های حل این مشکل است».

وی سپس نسبت به بازگرداندن محکومان آذربایجانی و مبادله آنها با اسرای ارمنی اعلام آمادگی کرد و گفت ما براساس اصل همه در برابر همه حاضر به این کار هستیم.

پاشینیان در ادامه از راه حل قانونی به عنوان گزینه دوم نام برد و اضافه کرد: «ارمنستان به دیوان کیفری بین‌المللی و سایر ساختارهای حقوقی متوسل شده است، اما تا زمانی که برادران ما در اسارت هستند، نمی‌توان کار را انجام شده تلقی کرد. ما به تلاش برای حل این مشکل ادامه می دهیم. من از اینکه تا به امروز پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده، ناراضی هستم و از اسرا و خانواده های آنها پوزش می خواهم».

نخست وزیر ارمنستان همچنین خاطرنشان کرد که از سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱۰۰ ارمنی از اسارت جمهوری آذربایجان آزاد شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید