رابطه بایدن و نتانیاهو شکرآب شد؟

راز سفر مشاور بایدن به اسرائیل/ سالیوان از تل‌آویو چه می‌خواهد؟

کدخبر: ۶۱۵۹۸۳
اقتصادنیوز: دیدار مشاور امنیت ملی کاخ سفید با مقامات اسرائیل در حالی صورت می‌گیرد که شکاف عمومی بین بایدن و نتانیاهو، بر سر تلفات فزاینده غیرنظامیان در غزه و آینده فلسطینی‌ها پس از پایان عملیات‌های جنگی ایجاد شده است.
راز سفر مشاور بایدن به اسرائیل/ سالیوان از تل‌آویو چه می‌خواهد؟

به گزارش اقتصادنیوز، مشاور امنیت ملی جو کاخ سفید طی دو روز با مقامات ارشد اسرائیل دیدار دارد. این در حالی است که کاخ سفید ادعا می‌کند به اسرائیلی‌ها فشار می‌آورد تا در عملیات خود علیه حماس در غزه دقیق‌تر عمل کنند.

بر اساس گزارش اکوایران به نقل از سی‌ان‌ان، دیدار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در حالی صورت می‌گیرد که شکاف عمومی بین بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل بر سر تلفات فزاینده غیرنظامیان در غزه و اختلاف نظر در مورد آینده فلسطینی‌ها پس از پایان عملیات‌های جنگی ایجاد شده است. سالیوان همچنین قرار است درباره تلاش‌ها برای آزادی هشت اسیر آمریکایی که تحت کنترل حماس هستند، صحبت کند.

سالیوان روز پنجشنبه با نتانیاهو دیدار کرد. او همچنین با اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور و رهبران ارشد نظامی اسرائیل در روز جمعه دیدار می‌کند.

به گفته وزارت دفاع اسرائیل، وزیر دفاع، یوآو گالانت، در جلسه روز پنجشنبه به سالیوان گفت که جنگ در غزه «بیش از چند ماه» ادامه خواهد داشت.

گالانت بر اساس متنی از این نشست که روز پنجشنبه توسط وزارت دفاع اسرائیل منتشر شد، ادعا کرد: «این کار به یک دوره زمانی نیاز دارد که بیش از چند ماه طول می‌کشد، اما ما پیروز خواهیم شد و آنها (حماس) را نابود خواهیم کرد.»

گالانت همچنین از سالیوان به خاطر حمایت آمریکا از عملیات اسرائیل در غزه تشکر کرد و گفت: «ایالات‌متحده و اسرائیل دارای منافع مشترک، ارزش‌های مشترک هستند و در این جنگ ما اهداف مشترکی داریم.»

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی روز چهارشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت که سالیوان در طول سفر خود با مقامات اسرائیلی «گفتگوهای بسیار جدی» انجام خواهد داد. کربی گفت، سالیوان با اسرائیلی‌ها «تلاش‌ها برای دقت بیشتر در هدف‌گیری و کاهش آسیب به غیرنظامیان» را بررسی خواهد کرد.

او همچنین در مورد بازگشت گروگان‌های گرفته شده توسط حماس صحبت خواهد کرد. هشت آمریکایی در میان بیش از 100 گروگانی هستند که از زمان حمله این گروه در 7 اکتبر به اسرائیل در دست حماس هستند. در این حمله بیش از 1200 اسرائیلی و اتباع خارجی کشته شدند.

به گفته وزارت بهداشت تحت کنترل حماس، بیش از 18000 فلسطینی در واکنش متعاقب اسرائیل کشته و بیش از 50000 نفر زخمی شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید