دردسر جدید آمریکا و ناتو؛ گاف عجیب امنیتی ترامپ+ جزئیات!

کدخبر: ۶۱۶۱۹۹
اقتصادنیوز: ناتو از مفقود شدن اسناد فوق محرمانه مرتبط با روسیه و ترامپ توسط رئیس‌جمهور سابق آمریکا نگران است.
دردسر جدید آمریکا و ناتو؛ گاف عجیب امنیتی ترامپ+ جزئیات!

به گزارش اقتصادنیوز اسناد مرتبط با روسیه شامل اطلاعات خام فوق طبقه بندی شده بود که توسط ایالات متحده و متحدان ناتو جمع آوری شده بود و نگرانی‌ها را در مورد احتمال به خطر افتادن روش‌های آن‌ها برای جمع آوری اطلاعات افزایش داد.

 یک پرونده حاوی اطلاعات فوق محرمانه در رابطه با تلاش روسیه برای کمک به دونالد ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال 2016 آمریکا، از آخرین روزهای ریاست جمهوری او مفقود شده است.
 
 

به گفته یک منبع به رویترز، ترامپ درست قبل از ترک دفترش به سیا دستور داد تا اطلاعات مربوط به روسیه را همراه با اسناد دیگری به کاخ سفید بفرستد تا بتواند مطالب مربوط به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره دخالت روسیه در رای گیری سال 2016 را از حالت طبقه بندی خارج کند.

این منبع افزود که اسناد مرتبط با روسیه شامل اطلاعات خام فوق طبقه بندی شده بود که توسط ایالات متحده و متحدان ناتو جمع آوری شده بود و نگرانی‌ها را در مورد احتمال به خطر افتادن روش‌های آن‌ها برای جمع آوری اطلاعات افزایش داد.

دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در ژانویه 2017 ارزیابی‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و دولتش برای «کمک به شانس انتخاب ترامپ» با تحقیر دشمن دموکرات او، هیلاری کلینتون، کمپین‌های اطلاعات نادرست و حملات سایبری را به راه انداخته بودند. روسیه دخالت در انتخابات آمریکا را رد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید