تهدید انصارالله جواب داد/ توقف فعالیت برخی کشتی‌ها در دریای سرخ

کدخبر: ۶۱۶۵۲۰
اقتصادنیوز: ساعتی پس از اعلام حمله موشکی یمن علیه 2 کشتی که در دریای سرخ به سمت اسرائیل حرکت می‌کرد، چندین شرکت نفتی و باربری دریایی بزرگ جهان اعلام کردند ارسال محموله‌های خود از طریق دریای سرخ را متوقف کرده‌اند.
تهدید انصارالله جواب داد/ توقف فعالیت برخی کشتی‌ها در دریای سرخ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت بریتیش پترولیوم (بی‌پی) اظهار کرد که در پی «وضعیت امنیتی وخیم» دریای سرخ، تصمیم گرفته است که ارسال محموله‌های نفتی از این مسیر را موقتاً متوقف کند.

همچنین چند شرکت باربری که شاهد اقدامات انصارالله یمن علیه کشتی‌های خود بودند، فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

شرکت «اورگرین لاین» که یکی از بزرگترین شرکت‌های باربری جهان است، امروز (دوشنبه) اعلام کرد که دیگر نمی‌تواند محموله‌هایی با مقصد سرزمین‌های اشغالی را از طریق دریای سرخ منتقل کند.

در گزارشی که به دست بی‌بی‌سی رسیده، آمده است: شرکت اورگرین لاین برای تضمین امنیت کشتی‌ها و کارکنان خود تصمیم گرفته که موقتاً درخواست بارهای اسرائیل را نپذیرد و به کشتی‌های کانتینری خود دستور داده که تا اطلاع ثانوی از ورود به دریای سرخ خودداری کنند.

دریای سرخ یکی از مهم‌ترین مسیرها برای کشتی‌های نفتی و همچنین انتقال کالاهاست. از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، جنبش انصارالله یمن کشتی‌هایی که به رژیم صهیونیستی مرتبط بوده یا به‌ سوی اراضی اشغالی می‌روند، در تنگه باب‌المندب در دریای سرخ هدف قرار می‌دهد.

انصارالله اعلام کرده است که تا پایان جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، این تهدید پابرجا خواهد بود.

از ۱۵ دسامبر چهار شرکت باربری دریایی بزرگ جهان، یعنی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام»، «هاپاگ لوید»، «مرسک» و «ام‌اس‌سی» خدمات خود در دریای سرخ را متوقف کرده یا به حالت تعلیق درآورده‌اند.

این در حالی است که شرکت‌های مذکور مجموعاً ۵۳ درصد از تجارت کانتینری در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. حال ممکن است که دیگر کشتی‌های باری مانند نفت‌کش‌ها و کشتی‌های حامل غلات نیز فعالیت خود در دریای سرخ را متوقف کنند.

شرکت نفت‌کش بلژیکی «یوروناو» نیز در بحبوحه حملات انصارالله به کشتی‌ها اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی به دریای سرخ وارد نخواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید