آمریکا نسخه اوکراین را پیچید

کدخبر: ۶۱۶۷۹۳
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور بودجه جادویی ندارد که در صورت عدم تصمیم کنگره در مورد بودجه اضافی بتواند به اوکراین کمک کند.
آمریکا نسخه اوکراین را پیچید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن، افزود: ما بودجه جادویی برای کمک به اوکراین نداریم. اگر کنگره این لایحه را تصویب نکند، ما پولی برای کمک به اوکراین نداریم.

خبر مرتبط
خبر بد دولت بایدن برای زلنسکی/آخرین بسته کمکی اوکراین برای آمریکا

اقتصادنیوز: دولت بایدن اعلام کرد که تنها برای ارسال یک بسته کمک نظامی دیگر به کی‌یف بودجه کافی دارد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: ما از بودجه موجود استفاده کرده و تقریبا آنها را به اتمام رسانده‌ایم. در چند هفته آینده دیگر بودجه‌ای باقی نخواهد ماند.

پیش از این، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز اعلام کرد که چنانچه کنگره پیش از پایان سال‌ جاری میلادی بسته پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا را تصویب نکند، بودجه اوکراین این ماه تمام می‌شود.

خبر مرتبط
کشف دستگاه شنود در دفتر یک مقام نظامی اوکراینی/نصب کننده شنود شناسایی شد؟

اقتصادنیوز: دستگاه‌های شنود در دفتر فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین کشف شده که از موادی ساخته شده‌اند که امکان شناسایی نصب کننده را نمی‌دهد.

کربی به خبرنگاران گفت که دولت بایدن قصد دارد یک بسته کمک نظامی دیگر را هم برای اوکراین در ماه جاری و تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ اعلام کند، اما پس از آن بودجه اوکراین تمام خواهد شد.

به گفته سرهنگ گارون گارن یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت دفاع آمریکا هنوز به میزان ۴.۴ میلیارد دلار بودجه برای ارائه تسلیحات به اوکراین دارد اما تسلیحاتی که می‌تواند به اوکراین بفرستد، به دلیل تامین بودجه لازم برای تکمیل ذخایر آمریکا با محدودیت روبرو شده و در نتیجه می‌توان گفت تقریبا چیزی برای ارسال وجود ندارد.

مایک مک‌کورد کنترل‌کننده امور مالی پنتاگون به تازگی در نامه‌ای از کنگره خواسته است در مورد کمک‌های نزدیک به ۱۱۱ میلیارد دلاری بایدن که در کنگره مانده و تصویب نشده وارد عمل شود.

وی در این نامه نوشته است: کنگره باید بدون تاخیر در مورد درخواست تکمیلی دولت اقدام کند. انجام این کار در راستای منافع ملی ما است و برای آزادی اوکراین ضروری است.

اما اعضای کنگره که توجه به امنیت مرزی را در اولویت قرار داده‌اند، همچنان فاصله زیادی تا تائید و تصویب این بسته حمایتی دارند.

چاک شومر رهبر اکثریت سنا از سناتورها خواسته است به جای رفتن به تعطیلات پیش از سال نو، این هفته بازگردند تا در چارچوب توافق پیش بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۹ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید