گزارش روزنامه عبری از وضعیت محمد الضیف

کدخبر: ۶۱۶۸۴۶
اقتصادنیوز : روزنامه عبری زبان «معاریو» اعلام کرد که ارتش اسرائیل به ویدیوهایی دست یافته‌ که نشان می‌دهند «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام در سلامت کامل است و بدون ویلچر حرکت می‌کند و این بر خلاف ارزیابی‌های صهیونیست‌ها است که ادعا داشتند الضیف بر اثر تلاش قبلی برای ترورش که از آن جان سالم به در برد، توانایی حرکت کردن را از دست داده‌است.
گزارش روزنامه عبری از وضعیت محمد الضیف

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این روزنامه گزارش داد که در بخشی از روند جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی در نوار غزه، ارتش چندین کلیپ ویدیویی را پیدا کرد که نشان می‌داد محمد الضیف روی پاهای خود راه می‌رود و کمی لنگان است که به این معنی است که وضعیت سلامتی او بسیار بهتر از برآوردهای سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی است که مدعی بودند او قادر به حرکت و راه رفتن نیست.

خبر مرتبط
پس‌لرزه‌های حمله اسرائیل به حماس برای سوریه/ معنای جنگ غزه برای دمشق

اقتصادنیوز: جنگ غزه، برای سوریه هم فرصت هست و هم تهدید. این رویارویی طبیعتا اعتبار ایالات متحده را از میان برد و مانع از گسترش دامنه توافق ابراهیم شد، با این حال، در صورت تداوم تنش ها، این امکان وجود دارد که ترکش های این جنگ به سوریه هم اصابت کند.

این روزنامه در گزارشی که در وبگاه خود منتشر کرد، افزود: در ویدیویی دیگر، الضیف در حالی که در جای دیگری نشسته ظاهر می‌شود و وضعیت سلامتی او بسیار بهتر از آنچه است که در اراضی اشغالی پس از سلسله سوء قصدهای ناموفق به جان او که در برخی از آنها مجروح شد، برآورد می‌شود.

این در حالی است که معاریو اشاره نکرد که ارتش اشغالگر چگونه و از کجا به فایل‌های ویدیویی ضبط شده ادعایی دست یافته‌است.

مقامات اشغالگر پیشتر به مناسبت‌های مختلف اقدام به ترور الضیف کرده بودند. از جمله آنها سوءقصد به جان او در جریان جنگ ۲۰۱۴ در نوار غزه بود. گفته می‌شود او در یکی از این سوءقصدها به شدت مجروح شد. صهیونیست‌ها ادعا کردند او به تنهایی قادر به حرکت از جمله حرکت دادن دست‌هایش نیست، او از ویلچر استفاده می‌کند و با آمبولانس‌ از جایی به مکان دیگر منتقل می‌شود.

الضیف از هفت تلاش اعلام شده اشغالگران برای ترور جان سالم به در برده که آخرین آن در سال ۲۰۲۱ بود.

الضیف به ندرت صحبت می‌کند و هرگز در انظار عمومی ظاهر نمی‌شود. آخرین حضور صوتی او در هفت اکتبر بود، زمانی که فرمانده نظامی حماس از حمله القسام خبر داد و آن را «طوفان الاقصی» نامید.

منابع نزدیک به حماس در پی عملیات طوفان الاقصی گفتند که الضیف پس از حمله اشغالگران به مسجد الاقصی در ماه مه ۲۰۲۱ که خشم جهان عرب و اسلام را برانگیخت، برنامه ریزی این عملیات را آغاز کرد که منجر به کشته شدن بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست  شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید