خبر بد ایرلند برای اوکراین

کدخبر: ۶۱۶۸۷۰
اقتصادنیوز :نخست وزیر ایرلند در مصاحبه‌ای گفت که پیوستن کامل اوکراین به اتحادیه اروپا به این زودی‌ها اتفاق نمی‌افتد.
خبر بد ایرلند برای اوکراین

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، "لیو وردکار" نخست وزیر ایرلند در گفت‌وگویی که گمان می‌کرد مخاطبانش مقام‌های آفریقایی هستند اما در اصل با دو شهروند روسی که او را دست انداخته بودند، صحبت می‌کرد، بیان کرد که بعید است به این زودی‌ها اوکراین به عضویت کامل اتحادیه اروپا در آید.

خبر مرتبط
آمریکا نسخه اوکراین را پیچید

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد این کشور بودجه جادویی ندارد که در صورت عدم تصمیم کنگره در مورد بودجه اضافی بتواند به اوکراین کمک کند.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، این دو شهروند روس به نام‌های "ووان" و "لکسوس" در ویدئویی که روز سه شنبه منتشر کردند از این مقام ایرلندی درباره عضویت احتمالی کی‌یف در اتحادیه اروپا سوال پرسیدند.

وردکار نیز بیان کرد که اگرچه کشورش از آغاز مذاکرات الحاق اوکراین در اتحادیه اروپا حمایت می‌کند اما تاکید کرد که چنین گفت‌وگوهایی زمان زیادی می‌برد.

اظهارات وی پس از آن مطرح شدند که شورای اروپایی اخیرا تصمیم گرفت مذاکرات الحاق اوکراین را با وجود مخالفت‌هایی از سوی برخی از کشورهای عضو آغاز کند. مجارستان و اسلواکی مخالف عضویت اوکراین هستند چون استدلال می‌کنند که کی‌یف هنوز به طور کامل برای مذاکرات آماده نیست.

نخست وزیر ایرلند همچنین خاطرنشان کرد، هر کشوری که امید دارد به اتحادیه اروپا ملحق شود باید یکسری استانداردها و معیارهای سیاسی، دیپلماتیک، قضایی و حقوقی را رعایت کند.

وی همچنین گفت، روند الحاق ایرلند در اتحادیه اروپا از آغاز مذاکرات تا عضویت، ۱۵ تا ۲۰ سال طول کشید و این مساله برای لهستان و سایر کشورهای مرکزی اروپا نیز صدق کرده است.

نخست وزیر ایرلند همچنین درباره بحران در جریان آوارگان در ایرلند نیز صحبت کرد و گفت: این بزرگترین مشکلی است که ایرلند تا کنون با آن روبرو شده است. در حال حاضر ۱۰۰ هزار اوکراینی در ایرلند ساکن هستند و خودم شخصا میزبان یک خانواده اوکراینی برای مدت ۹ ماه در محل سکونتم هستم.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته میلادی، ایرلند با جمعیتی پنج میلیون نفری بیش از انگلیس، آلمان یا فرانسه میزبان آوارگان اوکراینی بوده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید