آتش‌بس غزه، پای دیوید کامرون را به اردن باز کرد

کدخبر: ۶۱۷۰۴۷
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه انگلیس با همتای اردنی خود دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و برقراری آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.
آتش‌بس غزه، پای دیوید کامرون را به اردن باز کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دیوید کامرون» وزیر خارجه انگلیس با «أیمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و درباره آخرین تحولات فلسطین و برقراری آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرد. 

وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد که الصفدی و کامرون اوضاع فاجعه‌بار غزه، تلاش‌های صورت گرفته برای برقراری آتش‌بس در غزه و تضمین ارسال کمک‌های انساندوستانه کافی و فوری به نوار غزه را بررسی کردند. 

ادعای کاخ سفید درباره آتش‌بس انسانی در غزه

دو طرف همچنین بر ضرورت اتخاذ تدابیر و مکانیزم‌هایی جهت تضمین ورود کاروان‌های امدادرسانی به غزه برای مقابله با فاجعه انسانی تأکید کردند. 

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، الصفدی برقراری آتش‌بس در غزه را ضروری خواند و درباره پیآمدهای انسانی، امنیتی و سیاسی فاجعه‌بار تداوم جنگ در غزه هشدار داد. 

وی همچنین بر موضع ثابت اردن در مخالفت با هر گونه تعامل امنیتی با غزه و جداسازی آن از کرانه باختری و نیز تلاش برای کوچاندن اجباری فلسطینیان تأکید کرد. 

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، تاکنون ۱۹۶۶۷ نفر طی حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل به شهادت رسیده‌ و ۵۲۵۸۶ نفر نیز زخمی شده‌اند که بیش از ۷۰ درصدش از میان زنان و کودکان هستند؛ همچنین هزاران نفر نیز هنوز زیر آوار مانده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید