اعلام وضعیت امنیتی در عراق

کدخبر: ۶۱۷۱۲۸
اقتصادنیوز: عراق با توجه به نگرانی ها از سوء استفاده عناصر داعش از شرایط بد جوی برای انجام حمله تروریستی، طرح امنیتی جدیدی را برای مقابله با آن وضع کرد.
اعلام وضعیت امنیتی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، فرماندهی ارتش عراق از وضع طرح های امنیتی جدید برای جلوگیری از حملات احتمالی داعش با سوء استفاده از وضعیت بد جوی از جمله بارش تگرگ و مه شدید خبر داد.

ارتش عراق اعلام کرد که طرحش مبتنی بر تشدید اقدامات و حملات هوایی است.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق گفت که نیروهای امنیتی همه امکانات برای تعامل با شرایط جوی را دارند و از جمله مهم ترین نکاتی که فعالیت نیروهای امنیتی را متمایز کرده، این است که در بدترین شرایط جوی در کوهستان و مناطق صعب العبور فعالیت می کنند.

الخفاجی تاکید کرد که داعش همواره از شرایط بد جوی برای حملات به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان سوء استفاده می کند.

وی اشاره کرد که نیروهای امنیتی برای تعامل با این شرایط و موارد، در حالت آماده باش و هشدار قرار دارند.

از طرفی دیگر «محسن الخفاجی» یک افسر در فرماندهی ستاد عملیات نینوا گفت که عناصر داعش توان حملات گسترده را ندارند، اما از شرایط بد جوی سوء استفاده می کنند و حملات جدیدی را انجام می دهند که این امر موجب به روز رسانی طرح های امنیتی شد.

وی تاکید کرد که فرماندهی ستاد عملیات به همه یگان ها دستور به روز رسانی طرح ها و اقدامات امنیتی به همراه حملات هوایی را داده است.

پیش از این «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دستور بازنگری طرح های نظامی را صادر و بر تغییر تاکتیک های نظامی در مناطق شاهد فعالیت داعش و پیروی از روش های غیر سنتی برای مقابله با آن تاکید کرده بود.

نیروهای عراقی ماه ها است که به عملیات پیش دستانه علیه عناصر داعش که در برخی مناطق صلاح الدین، کرکوک، نینوا، دیالی و مناطق صعب العبور فعالیت دارد، ادامه می دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید