مسیر انتخابات برای ترامپ سخت‌تر شد/ 16 ایالت دیگر ضدترامپ شدند

کدخبر: ۶۱۷۱۳۱
اقتصادنیوز: بنابر اعلام یک روزنامه آمریکایی، در حال حاضر در دست کم ۱۶ ایالت پرونده‌هایی در جریان است که ادعا می‌کنند ترامپ نمی‌تواند بر اساس اصلاحیه چهاردهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند
مسیر انتخابات برای ترامپ سخت‌تر شد/ 16 ایالت دیگر ضدترامپ شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نیویورک تایمز گزارش داد که دست کم در ۱۶ ایالت دیگر درخواست‌هایی با هدف جلوگیری از شرکت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری مطرح شده است.

خبر مرتبط
واکنش تند ترامپ به رد صلاحیتش

​ اقتصادنیوز :رییس جمهور سابق آمریکا به حکم دادگاه عالی کلرادو که او را برای حضور در انتخابات مقدماتی این ایالت فاقد صلاحیت اعلام کرده است، واکنش نشان داد.

این روزنامه نوشت: «در حال حاضر در دست کم ۱۶ ایالت پرونده‌هایی در جریان است که ادعا می‌کنند ترامپ نمی‌تواند بر اساس اصلاحیه چهاردهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کند».

به نوشته این روزنامه، این درخواست‌ها به دلیل مشارکت ترامپ در «شورش» و دستور به حامیانش برای هجوم به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ است که طبق متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، وی را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری منع می‌کند. 

خبر مرتبط
رای جنجالی دادگاه کلرادو علیه ترامپ/ محرومیت رئیس جمهوری پیشین آمریکا از شرکت در انتخابات!

دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، به دلیل نقض قانون اساسی آمریکا رد صلاحیت و از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور محروم شد.

پیش از این، دادگاه عالی کلرادو، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را از شرکت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال آینده در این ایالت منع کرد.

استفن چانگ، سخنگوی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، تصمیم دادگاه کلرادو را اشتباه دانسته و گفته است که درخواست تجدید نظر خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی