واکنش اسرائیل به محکومیت سریع حمله تروریستی راسک + فیلم

کدخبر: ۶۱۷۳۶۵
معاون نماینده اسرائیل در سازمان ملل، از واکنش سریع شورای امنیت به حمله تروریستی گروهک جیش العدل به مقر پلیس راسک در استان سیستان و بلوچستان ایران انتقاد کرد.
واکنش اسرائیل به محکومیت سریع حمله تروریستی راسک + فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  برت جاناتان میلر، معاون نماینده دائم  اسرائیل در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه کمک رسانی فوری به غزه گفت که یک هفته پیش جیش العدل حمله ای تروریستی به نیروهای پلیس ایران انجام داد که ۱۱ نفر شهید شدند و شورای امنیت «یک روز بعد»، این حمله را محکوم و با خانواده های قربانیان ابراز همدردی کرد.

این دیپلمات اسرائیلی با ادعای اینکه تروریسم باید محکوم شود، در یک فرافکنی بدون کوچکترین اشاره ای به جنایات تل آویو در طول چند دهه علیه فلسطینیان و حمایت های همه جانبه آمریکا از این رژیم به ویژه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون که به تلافی عملیات طوفان الاقصی در حال بمباران مردم نوار غزه است، از شورای امنیت به دلیل محکوم نکردن حماس بشدت انتقاد کرد و به این شورا تاخت.

عصبانیت نماینده رژیم اسرائیل از شورای امنیت در واقع، به دلیل محکومیت سریع حمله تروریستی راسک بود.

۲۴ آذر ماه ۱۴۰۲ در پی حمله گروهک تروریستی به مقر انتظامی راسک در استان سیستان و بلوچستان، ۱۱ نفر از نیروهای فراجا به شهادت و در مقابل تعدادی از تروریست ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شد و در سیستان و بلوچستان عزای عمومی اعلام شد.

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل صبح همان روز به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره شورای امنیت با محکوم کردن حمله تروریستی در سیستان و بلوچستان ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران فورا از دبیرکل و شورای امنیت می خواهد که این حمله را صریح و با شدیدترین عبارات ممکن محکوم کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید