فلسطین از رافائل گروسی چه درخواستی کرد؟

کدخبر: ۶۱۷۶۹۲
اقتصادنیوز : سفیر فلسطین در اتریش خواستار بررسی احتمال حمله هسته‌ای اسرائیل به نوار غزه توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد.
 فلسطین از رافائل گروسی چه درخواستی کرد؟

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صلاح عبدالشافی، سفیر فلسطین در اتریش در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» گفت: «هنگامی‌ که وزیر میراث (اسرائیل) گفت که باید  بمب‌هابی هسته‌ای به غزه شلیک شود، در واقع اعتراف کرد که اسرائیل سلاح هسته‌ای در اختیار دارد درحالیکه اسرائیل همیشه این موضوع را رد کرده‌است.»

وی افزود: «در این راستا نه تنها ترکیه، بلکه دولت و وزیر امور خارجه ما نیز نامه‌ای به رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه ارسال کرده‌اند.»

خبر مرتبط
تظاهرات حامیان فلسطین در خیابان‌های برلین

هواداران فلسطین روز شنبه در پایتخت آلمان در حمایت از مردم غزه به خیابان‌ها آمدند.

سفیر فلسطین در اتریش همچنین تصریح کرد: «نامه‌ای از سوی دبیرکل اتحادیه عرب نیز در این خصوص ارسال شده که نشان می‌دهد دو طرف درخواست‌هایی را به صورت جداگانه ارسال کرده‌اند؛ این درحالی است که این سازمان هنوز به این نامه‌ها پاسخی نداده‌است.»

عبدالشافی ادامه داد: «مدت‌ها است که کشورهای عربی موضوع سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل را در دستورکار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده‌اند و از میان تمام دولت‌های خاورمیانه، اسرائیل تنها دولتی است که معاهده منع تسلیحات هسته‌ای را امضا نکرده‌است.»

سفیر فلسطین در اتریش پیشتر گفته بود که آمریکایی‌ها شریک جنایات رژیم صهیونیستی در غزه علیه فلسطینی‌ها هستند.

سفیر فلسطین در اتریش همچنین گفته بود، آمریکا می‌تواند رژیم صهیونیستی را برای آتش‌بس در غزه متقاعد کند. می‌دانیم و مطمئنیم که اگر آمریکایی‌ها بخواهند می‌توانند رژیم صهیونیستی را برای توقف این درگیری‌ها متقاعد کنند، اما به جای این کار، از آنها حمایت می‌کنند.

آمیخای الیاهو، وزیر میراث رژیم صهیونیستی ماه گذشته میلادی در اظهاراتی که با انتقادات گسترده‌ای مواجه شده بود، گفت، یکی از گزینه‌های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه انداختن بمب هسته‌ای در این منطقه است.

این در حالی است که رافائل گروسی نیز از تمامی دولت‌ها و همچنین رژیم صهیونیستی خواست به معاهده منع سلاح‌های هسته‌ای بپیوندند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید