شرط تشکیل مجلس قوی از نگاه روزنامه حامی رئیسی!

کدخبر: ۶۱۸۰۴۴
اقتصادنیوز: جوان روزنامه حامی ابراهیم رئیسی در یادداشتی به انتخابات مجلس آتی پرداخته است.
شرط تشکیل مجلس قوی از نگاه روزنامه حامی رئیسی!

به گزارش اقتصادنیوزاین روزنامه نوشت: حقیقت آن است که کشور دچار مشکلات مختلفی است که باید برای آن راهکار ارائه گردد. داشتن مجلس قوی بدون شک یکی از مهم‌ترین اهرم‌های حل مشکلات کشور است.مجلس قوی مجلسی توانمند در قانونگذاری و نظارت است. مجلسی که نمایندگان آن اشراف کامل به توانایی‌ها و ناتوانی‌ها و تهدیدات و فرصت‌ها دارند و محیط بین‌المللی و شرایط کشور را به خوبی درک می‌کنند و با تدبیر و تدبیر بهترین تصمیمات را قانونی می‌کنند.

فراموش نکنیم که به فرموده رهبری «مجلس شورای اسلامی، طبق قانون اساسی، ریل‌گذاری‌کننده آینده کشور است. اگر کشور مشکلاتی دارد، برای رفع این مشکلات نیاز به قانونگذاری و حضور مدبرانه مجلس شورای اسلامی است»

 مجلس قوی محصول کمیت و کیفیت آرای مردم است. هر چقدر مردم بیشتر در پای صندوق رأی حاضر شوند و هر چه با دقت نظر و چشمانی باز بر کیفیت آرای‌شان بیفزایند، بدون شک مجلس قوی‌تری شکل خواهد گرفت. اما اگر مسیر مشارکت ناهموار گردد و از حضور پرتعداد مردم کاسته شود و به تعبیر رهبری «اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر می‌خواهیم مشکلات برطرف بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفه همه است. هر که می‌خواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است. این، مسئله مشارکت.»

آنچه گفته شد شرط لازم برای تحقق مجلس قوی است، اما شرط کافی برای آنکه انتخابات به معبری مطمئن برای حل مشکلات کشور بدل گردد آن است که در میدان انتخاباتی آنچه صف‌آرایی می‌کند برنامه‌ها باشد نه نام‌ها! به واقع هر کس که می‌خواهد وارد این رقابت گردد باید برنامه‌ای برای حل مشکلات کشور در دست داشته باشد تا مردم با مطالعه برنامه‌ها، نامزد خود را برگزینند؛ و رأی‌ها به برنامه‌ها تعلق گیرد. رسیدن به این جایگاه است که خروجی رقابت سیاسی را در تراز الگوی مطلوب انتخاباتی در نظام مرد‌سالاری دینی تعریف خواهد کرد.

در آستانه انتخابات آنچه موجب تقویت ملی این سرزمین است، پذیرش قاعده بازی «حل مشکلات کشور از طریق انتخابات» است، چه آن‌ها که آبادانی کشور را در «تداوم» راه مجلس یازدهم می‌دانند و چه آن‌هایی که راه پیشرفت و بهبود اوضاع را در «تغییر» و «عبور» از مجلس یازدهم می‌دانند، همگی به مشارکت در انتخابات می‌اندیشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید