میزان کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل فاش شد

کدخبر: ۶۱۸۱۹۲
اقتصادنیوز: یک روزنامه عبری حجم تسلیحاتی را که واشنگتن از ۷ اکتبر به اسرائیل عرضه کرده است، فاش کرد.
میزان کمک‌های تسلیحاتی آمریکا به اسرائیل فاش شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک روزنامه عبری فاش کرد که آمریکا از هفتم اکتبر بیش از ۲۳۰ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی مملو از سلاح را به رژیم صهیونیستی فرستاده است.

خبر مرتبط
آمریکا دست رد به سینه اسرائیل زد

اقتصادنیوز :یک رسانه عبری از مخالفت آمریکا با درخواست اسرائیل برای دریافت چند بالگرد نظامی خبر داد.

روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت نوشت: از آنجایی که هنوز هم سیاستمدارانی وجود دارند که خود را مسخره کرده و ادعا می‌کنند که ایالات متحده با جنگ غزه ارتباط ندارد، مهم است که برای آن‌ها توضیح دهیم این کشور تا کنون بیش از ۲۳۰ هواپیمای باری و ۲۰ کشتی حامل سلاح به اسرائیل ارسال کرده است.

یدیعوت آحارانوت توضیح داد که محموله‌های سلاح آمریکا شامل گلوله‌های توپخانه، خودرو‌های زرهی، و تجهیزات جنگی اولیه برای سربازان بوده است.

خبر مرتبط
حماس رودست زد!/استفاده از موشک‌های آمریکایی علیه اسرائیل

اقتصادنیوز: سه روز پیش گردان‌های القسام اعلام کرد با استفاده از موشک‌های ۲ تنی آمریکایی که اسرائیل به سمت منازل غیرنظامیان شلیک کرده بود، توانسته پنج تانک اسرائیلی را منهدم کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که در برخی موارد، وزارت جنگ (اسرائیل) تاریخ اجرای قرارداد‌های چند ساله را برای محصولاتی که در انبار‌های اضطراری آمریکا مانده اند، به جلو انداخته است.

یدیعوت آحارانوت افزود: وزارت دفاع می‌گوید که هزینه جنگ تا کنون بالغ بر ۶۵ میلیارد شیکل (۱۷.۵ میلیارد دلار) بوده است.

در مورد استفاده از این محموله‌های سلاح، این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد در وزارت جنگ - که نامش را فاش نکرد – توضیح داد: ارتش اسرائیل بسیاری از مهمات را که در آستانه جنگ در اختیار داشت استفاده کرده و اکنون جای آن را پر کرده است.

خبر مرتبط
ادامه حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو/ آمریکا برای اسرائیل چه تجهیزاتی ارسال کرد؟

اقتصادنیوز: منابع عبری در گزارشات خود از ادامه حمایت‌های گسترده تسلیحاتی آمریکا از اسرائیل خبر دادند.

این منبع خاطرنشان کرد که ارتش به مهمات تعیین شده برای حمله و پدافند هوایی در بخش شمالی، یعنی جبهه با لبنان، دست نمی‌زند.

به گفته منابعی که این روزنامه عبری به آن‌ها استناد کرده است، در جنگ غزه، تهدید بسیار بیشتر از آن چیزی بود که تل آویو انتظار آن را داشته است.

در ۲۵ اکتبر، نتایج یک نظرسنجی که توسط CBS News در ایالات متحده انجام شد، نشان داد که ۵۲ درصد از آمریکایی‌ها با ارسال سلاح توسط دولتشان به اسرائیل مخالف هستند.

۵۶ درصد از آمریکایی‌ها نیز نارضایتی خود را از سیاست جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مناقشه اسرائیل و فلسطین ابراز کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی