تحریم های جدید کره جنوبی علیه کره شمالی

کدخبر: ۶۱۸۳۰۷
اقتصادنیوز : وزارت خارجه کره جنوبی امروز چهارشنبه اعلام کرد که8 نفر را به دلیل ارتباط با توسعه برنامه‌های موشکی و هسته‌ای و حملات سایبری کره شمالی تحریم کرده است.
 تحریم های جدید کره جنوبی علیه کره شمالی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،  این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این هشت نفر از طریق فعالیت‌های سایبری غیرقانونی یا سرقت فناوی و خرید کالاهای تحریم‌شده مانند سلاح به سودرسانی به رژیم کره شمالی و تامین مالی برنامه‌های هسته‌ای و موشکی این کشور کمک کرده‌اند.

«ری چانگ هو» رئیس «اداره عمومی شناسایی» کره شمالی که در اقدامات هکری نقش داشته و «یون چول» به دلیل کمک به تامین مواد هسته‌ای برای پیونگ یانگ، در فهرست تحریم‌های کره جنوبی قرار گرفته‌اند.

خبر مرتبط
در حمایت از اوکراین، کره جنوبی روسیه را تحریم کرد

اقتصادنیوز: مقامات رسمی کره‌جنوبی اعلام کردند سئول در نظر دارد کنترل بر صادرات به روسیه و بلاروس، متحد نزدیک مسکو را در پاسخ به حمله این کشور به اوکراین تشدید کند.

این تحریم‌ها در شرایطی وضع شده‌اند که کره شمالی اخیرا یک ماهواره شناسایی و یک موشک بالستیک قاره‌پیما را با موفقیت پرتاب کرد. این موفقیت‌ها با واکنش آمریکا و متحدانش منطقه‌اش مواجه شد.

سئول به طور یکجانبه یا در همراهی با واشنگتن و توکیو تحریم‌هایی علیه کره شمالی وضع و تلاش کرده است تا منابع مالی پیونگ یانگ را محدود کند.

کره جنوبی از اکتبر ۲۰۲۲ تاکنون ۸۳ فرد و ۵۳ نهاد مرتبط با برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی را تحریم کرده است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید