واکنش تند کوبا علیه اسرائیل

کدخبر: ۶۱۸۳۸۲
اقتصادنیوز : رئیس جمهور کوبا با تاکید بر لزوم توقف حملات اسرائیل به نوار غزه، آن را «نسل‌کشی دولت تروریستی اسرائیل علیه فلسطینیان» توصیف کرد که یک «ننگ برای تمام بشریت» به شمار می‌آید.
واکنش تند کوبا علیه اسرائیل

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میگل دیاز کانل، رئیس جمهور کوبا با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد که بیش از دو ماه‌ونیم است ادامه دارد و تاکنون منجر به شهادت بیش از ۲۰ هزار فلسطینی بی‌گناه شده است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

خبر مرتبط
کابوس تازه نظامیان اسرائیل در جنوب لبنان

اقتصادنیوز: رسانه‌های خبری اعلام کرده‌اند نظامیان اسرائیل تمرکز خود را بر روی کشف زیرساخت‌ها ولجستیک محور مقاومت در سطح و زیرزمین قرار داده‌اند.

رئیس جمهور کوبا در پیام خود نوشت: نسل کشی دولت تروریستی اسرائیل در غزه یک ننگ برای تمام بشریت است. تا کی مصونیت از مجازات وجود خواهد داشت؟ تا کی راهی بدون هزینه برای قتل وجود خواهد داشت؟  

وی ادامه داد: کوبا که هرگز در میان (کشورهای) بی تفاوت نخواهد بود، بارها و بارها صدای خود را برای فلسطین بلند می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، این کشور بارها خشونت در فلسطین را محکوم کرده و حتی پارلمان کوبا با مردم فلسطین اعلام همبستگی کرده است.

کنگره کوبا در ۲۰ دسامبر در بیانیه‌ای کشتار هزاران فلسطینی در نوار غزه که بیش از ۷۰ درصد آنها زن و کودک هستند را محکوم و تاکید کرد که "وضعیت کنونی حاصل اقدامات ۷۵ ساله اشغالگری و استعمار غیرقانونی اسرائیل است که نقض آشکار حقوق مسلم مردم فلسطین در خاک خودشان محسوب می‌شود."

کنگره کوبا همچنین در این بیانیه به «همدستی دولت آمریکا با این نسل‌کشی با ممانعت از اقدامات شورای امنیت سازمان ملل از طریق حق وتو غیردموکراتیک و منسوخ برای حفاظت از زیاده‌روی‌های دولت اسرائیل» اشاره و خاطرنشان کرد: مصونیت اسرائیل از مجازات تنها به این دلیل است که می‌داند به دلیل حمایت‌های دولت ایالات متحده هیچ عواقبی برای اقداماتش وجود نخواهد داشت.

علیرغم اینکه تاکنون تعدادی از متحدان رژیم صهیونیستی اخیراً از آن خواسته‌اند تا از شدت عملیات نظامی خود در نوار غزه بکاهد و از جان غیرنظامیان محافظت کند، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم اعلام کرده است که به آنچه جنگ همه جانبه علیه گروه فلسطینی حماس عنوان می‌کند، ادامه خواهد داد.

حملات سهمگین ارتش صهیونیستی علیه نوار غزه که از هفتم اکنبر آغاز شده است موجب ویرانی این منطقه و ۶۹ درصد از زیرساخت‌های آن شده است. همچنین بیش از دو میلیون نفر از جمعیت غزه در حال حاضر با کمبود شدید، آب آشامیدنی سالم، غذا، دارو و آوارگی مواجه هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید