نواز شریف، وارد انتخابات پاکستان می شود

کدخبر: ۶۱۸۳۸۸
اقتصادنیوز : حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز امروز چهارشنبه با بیان اینکه نواز شریف کاندیدای مورد قبول حزب در انتخابات پارلمانی قریب‌الوقوع کشور است، اعلام کرد که نواز شریف می‌خواهد برای بار چهارم کاندیدای نخست وزیری شود.
نواز شریف، وارد انتخابات پاکستان می شود

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نواز شریف که تاکنون سه بار نخست وزیر پاکستان بوده در اکتبر ۲۰۲۳ و پس از چهار سال در تبعیدی خودخواسته در لندن با هدف اجتناب از حبس به اتهام فساد، به کشورش بازگشت.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اتهام و حبس علیه نواز شریف پس از بازگشت او به پاکستان در دادگاه تجدیدنظر لغو شد و همین مساله او را برای بازگشت به کرسی پارلمانی که نخست وزیر بعدی را پس از انتخابات هشتم فوریه ۲۰۲۴ بر می‌گزیند، واجد صلاحیت کرده است.

خبر مرتبط
فوری / حمله مرگبار تروریستی به یک پاسگاه در پاکستان

اقتصادنیوز: حمله تروریستی به یک مقر و پاسگاه پلیس در شمال غربی پاکستان، موجب کشته شدن دست کم پنج نیروی امنیتی شد.

"رانا ثناالله"، رهبر ارشد حزب مسلم لیگ پاکستان شاخه نواز گفت: شکی در این نیست. نواز شریف کاندیدای ما برای سمت نخست وزیری است.

نواز شریف در ۲۰۱۷ به اتهام فساد از سمتش به عنوان نخست وزیر پاکستان برکنار شد. در ژوئیه ۲۰۱۸، وی بابت خرید آپارتمان‌های لوکس در لندن به ۱۰ سال حبس محکوم شد. در دسامبر همان سال، وی همچنین بابت ناتوانی در توضیح دادن اینکه چطور خانواده‌اش یک کارخانه تولید فولاد در ۱۹۹۹ راه اندازی کردند، به هفت سال دیگر محکوم شد.

رقیب اصلی او، عمران خان در حال گذراندن حبس است که کاندیداتوری خود را برای رقابت انتخاباتی سال ۲۰۲۴ اعلام کرده است.

عمران خان در آوریل ۲۰۲۲ و در پی رای عدم اعتماد پارلمان پاکستان برکنار شد اما همچنان چهره کلیدی است و حزب او، تحریک انصاف پاکستان نیز پیشرو است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید