افشاگری اسرا از طرح جدید اعدام در زندان های اسرائیل

کدخبر: ۶۱۸۸۶۹
اقتصادنیوز : اسرای فلسطینی طرح اعدام در زندان‌های اسرائیل را فاش کردند.
افشاگری اسرا از طرح جدید اعدام در زندان های اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد خلیفه و محمد طاهر جبارین، دو اسیر فلسطینی در جلسه محاکمه‌شان در اراضی اشغالی هر یک اظهاراتی در شرح وضعیت بازداشت خود داشتند که حاکی از سخت‌ترین روزهایی بود که در این زندان‌ها گذرانده بودند.

 

به نقل از وبگاه العربی الجدید، دادگاه «صلح» شهر حیفا پنج‌شنبه حکم بازداشت این دو فعال برجسته فلسطینی از ساکنان شهر ام الفحم را تا پنج‌شنبه هفته جاری چهارم ژانویه تمدید کرد.

خبر مرتبط
تحلیل ایهود باراک از خطرناک‌ترین اتفاق در اسرائیل

اقتصادنیوز : نخست‌وزیر اسبق اسرائیل در سخنانی عملیات «طوفان الاقصی» را «خطرناک‌ترین» اتفاق تاریخ جعلی این رژیم ارزیابی و راه‌حل‌هایی را برای خروج تل‌آویو از باتلاق غزه مطرح کرد.

مرکز «عدالت» در وبگاه خود اظهارات بیان شده در جلسه دادگاه را منتشر کرد.

جبارین و خلیفه ۱۹ اکتبر همراه با ۱۰ تن دیگر به دلیل شرکت در تظاهراتی در شهر ام الفحم در محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بازداشت شده و بعدها آزاد شدند.

خبر مرتبط
اسرائیل پیشنهاد مهم قطر را بررسی کرد

اقتصادنیوز : کابینه جنگ اسرائیل جلسه‌ای را درباره پیشنهاد قطر درخصوص آزادی ۴۰ تا ۵۰ اسیر اسرائیل در غزه در ازای آتش‌بس یک ماهه برگزار کرد.

دادستان کل اراضی اشغالی این افراد را به دلیل شرکت در تظاهراتی که از نهادهای مربوطه مجوز نگرفته بود، به تحریک و همدستی با نهادی «تروریستی» متهم کرد.

این دو اسیر فلسطینی در اظهاراتی که در جلسه دادگاه داشتند، شرایط موجود در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بسیار پایین توصیف کرده و گفتند که اسارت در این زندان‌ها با اهانت و ضرب‌وشتم و تهدید همراه بوده و در اتاق‌های زندان لوازم بهداشتی و استحمام و یا فرش و لباس کافی وجود نداشته و غذا نیز بسیار اندک و گاهی نیز فاسد بود.

جبارین و خلیفه در ادامه گفتند، اسرا در چارچوب سیاستی برنامه‌ریزی‌شده به سر می‌برند که با کنترل ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی بر مدیریت این زندان‌ها، وخامت آن تشدید می‌شود.

یکی از افراد بازداشت شده در توصیف این شرایط اظهار کرد: یک بار از بشقاب برنجی که جلویم گذاشته شد، یک موش بیرون آمد و زندانبان آن را دید، اما هیچ واکنشی نشان نداد، دوربین‌های کنترلی در آنجا وجود داشت و می‌توان این مورد را بررسی کرد.

در سالن همان دادگاه یکی دیگر از افراد بازداشت شده گفت که در سلولش یک نوجوان نیز حضور داشت، و پس از اینکه او خندید، زندانبان از او علت خنده‌اش را پرسید و او را به سلول انفرادی برد و به شدت او را زد و با پاهایش به سر و سینه‌اش ضرباتی وارد کرد.

این اسیر فلسطینی در ادامه گفت: زمانی که او را به سلول برگرداندند، من سرش را نگاه کردم که ببینم چه اتفاقی افتاده‌است، من همراه با او در اتاق مراقبتی که سه دوربین نیز در آنجا وجود دارد، بودیم و برای اطمینان از آنچه گفتم می‌توانید دوربین‌ها را بررسی کنید.

به گزارش مرکز «عدالت»، وحشتناک‌ترین اظهارات مربوط به توصیف یکی از زندانی‌ها از اسیری بود که چند روزی در سلول مجاورش فریاد می‌زد و درخواست کمک می‌کرد، می‌گفتند او با یکی از زندانبان‌ها دعوا کرده و آنها او را به شدت زدند و سه روز است که او را به سلول انفرادی انداختند.

این اسیر فلسطینی گفت: آن اسیر مدام از درد شدید در ناحیه شکمش شکایت می‌کرد، اما زندانبان‌ها او را نادیده می‌گرفتند، زمانی که او را از سلولش خارج کردند، یه لحظه فکر کردم او را برای درمان منتقل می‌کنند، اما بعدا متوجه شدم او را به سلول انفرادی بردند و او در آنجا جان خود را از دست داد و پس از آن برای او درخواست آمبولانس کردند.

دیگر اسرای فلسطینی در دادگاه، شرایط بازداشت خود را سخت توصیف کرده و گفتند که مدیرت زندان آنها را گرسنه نگه می‌دارد و زندانبان‌ها غذاها به ویژه برنج را آلوده کرده و با پا به داخل سلول هُل می‌دهند.

آنها در ادامه اظهار کردند  که در بیشتر اوقات تنها لباس‌های تابستانی به تن داشتند و برای درخواست لباس باید از طریق وکلای خود اقدام می‌کردند و تنها چند روز قبل ژاکت زمستانی دریافت کردند.

این اسرا با اشاره به رفتارهای توهین‌آمیز زندانبان‌ها با آنها همانند حیوان‌ها، گفتند: زمانی که ما را می‌زدند، ما را «تروریست» می‌خواندند.

مرکز عدالت نیز در ادامه گزارش خود آورد، از زمانی که جنگ علیه نوار غزه آغاز شده، مسؤولان رژیم صهیونیستی مانع از ملاقات خانواده‌های اسرا با آنها شده و دیدار آنها با وکلایشان را نیز محدود کردند تا بتوانند بدون هیچ نظارتی اسرا را آزار و اذیت کنند و تمامی این اقدامات در راستای سیاست‌های بن گویر هستند.

این مرکز در ادامه اعلام کرد، شهادت‌هایی که امروز در جلسه دادگاه درباره شرایط بازداشت شنیدیم، تنها بخشی از مشکلات و رنج‌های اسرا بود که به شهادت شش اسیر از جمله دو تن از آنها در زندان مجیدو ختم شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید