العامری خواستارخروج آمریکایی ها از عراق شد

کدخبر: ۶۱۸۸۷۵
​ اقتصادنیوز : دبیرکل سازمان بدر عراق گفت که ناتوانی اسرائیلی ها از تحقق پیروزی نظامی در غزه باعث شد تا دست به کشتار فلسطینی‌ها بزنند.
العامری خواستارخروج آمریکایی ها از عراق شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق گفت: تجاوزات آمریکا در عراق همچنان تکرار می‌شود همانطور که اخیرا شاهد حملات آمریکا بودیم. برای همین با کسی تعارف نداریم و خواهان خروج نیروهای آمریکایی هستیم. از دولت می‌خواهیم جدول زمانی مشخصی را برای خروج نیروهای خارجی از عراق مشخص ایجاد کند. کسی که ادعا می‌کند نیروهای امنیتی عراق قادر به حفاظت از کشور نیستند، خیانتکار است. تا زمانی که نیروهای اشغالگر در عراق هستند این به معنای خونریزی بیشتر است و نمی‌توان توانایی‌های نظامی را ارتقا داد. آمریکایی‌ها عراق را حتی از تعمیر هلیکوپترها منع می‌کنند.

خبر مرتبط
تسلیت العامری درپی شهادت سید رضی موسوی

اقتصادنیوز : رئیس ائتلاف «نبنی» عراق شهادت سردار موسوی توسط اسرائیل را محکوم کرد.

به نقل از روزنامه القدس العربی، وی گفت: باید برای حفظ خون فرزندانمان به ویژه اعضای مقاومت و حفظ ثبات عراق جدول زمانی واضحی برای خروج آمریکایی‌ها ایجاد کنیم. نیروهای امنیتی و ارتش عراق قادر به حفظ امنیت هستند و نیازی به نیروهای خارجی نداریم. کسی که می‌گوید ما به ابقای نیروهای آمریکایی نیاز داریم شکست خورده، ترسو و مزدور است.

العامری درباره تحولات غزه گفت: رژیم متجاوز صهیونیستی و آمریکا از تحقق پیروزی نظامی در غزه عاجز شدند برای همین جنگ کشتار جمعی را به راه انداختند.

وی از قهرمانی و موضع جسورانه ملت یمن و رهبرانشان به رغم متحد شدن اعراب خیانتکار با آمریکا علیه آنها قدردانی کرد.

فالح الفیاض، رئیس حشد شعبی نیز از دولت و پارلمان خواست فصل تاریک حضور بیگانگان در خاک عراق را پایان دهند.

از سوی دیگر علی حسین، عضو ائتلاف الفتح گفت: گروه‌های مقاومت نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های نظامی را ترساندند. مقاومت به فشارها برای بیرون راندن این نیروها از عراق ادامه می‌دهد. مسئولان سیاسی باید به مسئولیت خود در قبال اخراج نیروهای خارجی از عراق و تضمین نقض نکردن حاکمیت کشور عمل کنند. گروه‌های مقاومت عراق به حملات خود به پایگاه‌های آمریکایی برای بیرون راندن آنها ادامه می‌دهند.

پیش از این نیز محمد البلداوی، سخنگوی فراکسیون الصادقون گفت: عراقی‌ها به حملات اشغالگران آمریکایی پاسخ می‌دهند و در برابر نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا ساکت نمی‌نشینند. آمریکا به خوبی از موضع عراق نسبت به اشغالگران صهیونیست آگاه است برای همین علیه کشورهای حامی ملت فلسطین و مسئله عادلانه آن می‌ایستد. آمریکا از طریق اقدامات خود برای سرپوش گذاشتن بر جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه بعد از اعلام موضع آشکار و واضح عراق در قبال مسئله فلسطین تلاش می‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید