درگیری شدید در کرانه باختری/ 2 بیمارستان در محاصره ارتش اسرائیل

کدخبر: ۶۱۹۰۴۳
اقتصادنیوز : در حالی که سربازان ارتش اسرائیل دو بیمارستان شهر طولکرم را به محاصره خود درآوردند، نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در داخل اردوگاه نور شمس در طولکرم، به شدت درگیر شدند.
درگیری شدید در کرانه باختری/ 2 بیمارستان در محاصره ارتش اسرائیل

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، درگیری‌ها و انفجار بمب‌های دست‌ساز در داخل اردوگاه نور شمس از هفت ساعت قبل ادامه داشته و اکنون درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت و اشغالگران از سر گرفته شدند.

 

منابع شبکه خبری المیادین در این خصوص اعلام کردند که نیروهای مقاومت فلسطین در داخل اردوگاه نور شمسِ شهر طولکرم واقع در کرانه باختری اشغالی با نیروهای رژیم اشغالگر به شدت درگیر شدند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که اشغالگران به غرب شهر طولکرم یورش برده و آژیرهای هشدار در دو اردوگاه نور شمس و طولکرم در کرانه باختری به صدا درآمدند.

خبر مرتبط
درکابینه جنگ اسرائیل چه خبر است؟

اقتصادنیوز : افشاگری رسانه‌های اسرائیل از اختلافات در کابینه جنگ این رژیم به دلیل امتناع نتانیاهو از بحث درباره روز بعد از جنگ خبر ساز شد.

گردان‌های سرایا القدس، تیپ طولکرم در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهایش یک بمب دست‌ساز را در کنار خودروی زرهی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی منفجر کرده و آن را از کار انداختند، همچنین آنها به درگیری و مقابله با نیروهای متجاوز ادامه می‌دهند.

گردان‌های شهدای الاقصی، نیروهای واکنش سریع نیز اعلام کرد که یک گروه از نیروهای پیاده‌نظام دشمن را در نزدیکی بیمارستان «الزکاه» واقع در محله غربی طولکرم هدف قرار دهند که در نتیجه آن تعدادی از نیروهای متجاوز زخمی شدند.

اشغالگران صهیونیست در میان درگیری‌ها و انفجارهای پیاپی، چند ساعتی است که اردوگاه نور شمس را به محاصره درآورده و استحکامات نظامی جدیدی را برای یورش به طولکرم از سمت این اردوگاه مستقر کردند.

برخی منابع به المیادین گفتند، اشغالگران در یکی از ورودی‌های شمالی شهر الخلیل در کرانه باختری، به شدت گاز اشک‌آور شلیک کرده و بیمارستان «ثابت ثابت» در طولکرم را به محاصره درآوردند.

خبرنگار الجزیره نیز ادامه داد که اشغالگران پس از یورش به طولکرم از محور غربی آن، دو بیمارستان «ثابت ثابت» و«الزکاه» این شهر را به محاصره خود درآوردند.

همزمان با آن بولدوزرهای ارتش اشغالگر صهیونیستی زیرساخت‌ها در محله «المسلخ» واقع در اردوگاه نور شمس را تخریب کردند.

همچنین این منابع تاکید کردند که رژیم اشغالگر به روستای «تلفیت» در جنوب نابلس و روستای «عراق بورین» در جنوب غرب این شهر حمله کرده و نیروهای آن به تعدادی از خانه‌ها یورش بردند.

علاوه بر این، رژیم اشغالگر در یورش به اردوگاه «الفوار» در جنوب شهر الخلیل، تک‌تیراندازهای خود را بر بالای تعدادی از ساختمان‌ها مستتقر کرد و جمعی از آنها به منزل عارف القدومی، فلسطینی تحت تعقیب این رژیم در شهرک «کفر قدوم» در شرق «قلقیلیه» واقع در شمال کرانه باختری یورش برده و وسایل داخل خانه را تخریب کرده و مروان القدومی، پدر او را بازداشت کردند.

عصر شنبه محمد حسین مسالمه جوان ۳۰ ساله فلسطینی سه سرباز ارتش رژیم صهیونیستی را در عملیاتی در ورودی اردوگاه الفوار در الخلیل با ماشین زیر گرفت و زخمی کرد، به دنبال آن اشغالگران به سمت او تیراندازی کردند.

خبرنگار المیادین نیز گفت که در این عملیات سه سرباز صهیونیست زخمی شدند و اشغالگران پس از آن به شدت به سمت این جوان تیراندازی کردند و به گفته شاهدان عینی او به شهادت رسید.

به گفته این خبرنگار، پس از این عملیات اشغالگران ورودی اردوگاه الفوار را به شکل کامل بستند.

در رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام شد که مجری این عملیات از ساکنان بیت لحم بود و عملیات اخیر در نزدیکی همان نقطه‌ای انجام شد که روز جمعه در عملیات دیگری چهار سرباز زخمی شدند.

عملیات روز جمعه تنها چند ساعت پس از عملیاتی بود که احمد علیان، جوان فلسطینی در ایست بازرسی «مزموریا» واقع در شرق قدس اشغالی انجام داد و در نتیجه آن دو سرباز زخمی شده و علیان نیز به شهادت رسید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید