احتمال اخراج آمریکایی ها از عراق قوت گرفت

کدخبر: ۶۱۹۵۹۱
اقتصادنیوز : همزمان با فرا رسیدن سالروز شهادت فرماندهان پیروزی(شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس)، یک جنبش عراقی خواستار اخراج فوری نظامیان آمریکا از این کشور شد.
 احتمال اخراج آمریکایی ها از عراق قوت گرفت

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جنبش حقوقی مردمی عراق امروز (سه‌شنبه) بار دیگر خواستار اتخاذ تدابیر و تصمیمات سختگیرانه از سوی دولت کشورش برای اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی از این کشور شد.

«محمد الصحاف»، سخنگوی این جنبش در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه گفت: دولت در موضع گیری در خصوص بمباران مکرر مقرهای الحشد الشعبی سهل انگاری می‌کند، اما اخراج نیروهای آمریکایی الزام آور است.

وی افزود: این خواست ملت عراق است که با میلیون‌ها نفر تظاهرات کردند و خواستار اخراج نیروهای آمریکا شدند؛ بنابراین از دولت و پارلمان می‌خواهیم که فورا آنها را از خاک عراق بیرون کنند.

خبر مرتبط
عکسی دیده نشده از سردار سلیمانی در کنار ابومهدی مهندس

اقتصادنیوز: تصویری کمتر دیده شده از سردار سلیمانی در کنار ابومهدی مهندس منتشر شد.

الصحاف در ادامه با اشاره به اینکه اخراج نیروهای خارجی و در راس آنها آمریکایی‌ها به یک مطالبه مردمی و سیاسی برای حفظ حاکمیت عراق تبدیل شده است، تاکید کرد: عراق ۲۰ سال است که به خاطر اشغالگری آمریکا در رنج است.

پیش از این نیز «رفیق الصالحی»، نماینده ائتلاف «نبنی» به ریاست هادی العامری در سخنانی بر لزوم پایان دادن به حضور آمریکا در کشورش تاکید کرد.

 وی خاطرنشان کرد که نیروهای آمریکایی به نقض حاکمیت ملی عراق ادامه می‌دهند.

درپی جنایت بزدلانه آمریکا در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در جاده فرودگاه بغداد،  پارلمان عراق ۱۵ دیماه ۱۳۹۸ با برگزاری نشستی درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج تمامی نیروهای خارجی رای داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید