یک مقام نظامی آمریکا اعلام کرد :

118حمله به پایگاه آمریکا در سوریه و عراق

کدخبر: ۶۱۹۸۱۱
​ اقتصادنیوز : یک مسئول نظامی آمریکایی اعلام کرد که از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیش از ۱۱۸ حمله به نیروهای این کشور در سوریه و عراق شده است.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این مسئول نظامی آمریکایی تصریح کرد، از زمانی که مقاومت اسلامی عراق از آغاز عملیات خود در حمایت از غزه (از ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳) خبر داد، دست‌کم ۱۱۸ حمله به پایگاه‌های آمریکایی در سوریه و عراق صورت گرفته است.

براساس گزارش المیادین، از آن تاریخ تاکنون، مقاومت اسلامی عراق به هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی در دو کشور سوریه و عراق ادامه داده و در بیانیه‌های خود تاکید کرده است که این حملات در راستای موضع مقاومت در قبال نیروهای آمریکایی در عراق و منطقه و در واکنش به کشتار ساکنان غزه توسط رژیم صهیونیستی انجام شده‌اند.

خبر مرتبط
حمله موشکی مقاومت به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه

اقتصادنیوز : مقاومت اسلامی عراق از حملات پهپادی به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه خبر داد.

مقاومت عراق تعدادی از پایگاه‌های آمریکایی از جمله عین‌الاسد، خراب الجیر، الشدادی، حریر، التنف، الرمیلان، المالکیه، پایگاه‌های نظامی در نزدیکی میدان‌های نفتی کونیکو و العمر و همچنین پایگاه‌های آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل و روستای الخضراء را با موشک و پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه‌های خود تاکید کرده که اهداف مورد نظر به طور مستقیم هدف قرار گرفته شده‌اند.

این عملیات‌ها با هدف تحت فشار قرار دادن کاخ سفید برای توقف حمایت‌ خود از رژیم اشغالگر در جنگ علیه غزه است.

خبر مرتبط
فوری/ حمله راکتی به دو پایگاه آمریکا در سوریه

اقتصادنیوز: رسانه‌های عربی گزارش دادند که دو پایگاه اشغالگران آمریکا در سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفت.

شبکه سی‌.ان.ان گزارش داد، احتمال افزایش تلفات در صفوف نظامیان آمریکایی، به مثابه یک بحران خارجی جدید و ناخوشایند برای آمریکا به ویژه در راستای مسأله تلاش برای انتخاب مجدد جو بایدن برای ریاست‌جمهوری تلقی می‌شود.

مقاومت اسلامی عراق در چند روز اخیر حملات خود به مواضع غیرقانونی آمریکا در منطقه را تشدید کرده و حملات متعددی را به پایگاه‌های آن به ویژه در سوریه انجام داده‌ است.

مقاومت اسلامی عراق پیشتر اعلام کرده بود که در راستای حمایت از ملت فلسطین و به دلیل دست داشتن آمریکا در کشتار و جنایت علیه آنها، حملات به پایگاه‌های واشنگتن در منطقه را تشدید خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید