هشدارتند چین به تایوان

کدخبر: ۶۱۹۸۲۸
اقتصادنیوز : با نزدیک شدن به انتخابات ریاستی و پارلمانی تایوان در روز ۱۳ ژانویه ۲۳ دی، یک مقام ارشد چین امروز چهارشنبه از مردم تایوان خواست تا انتخاب درستی را در انتخابات پیش‌رو داشته باشند.
هشدارتند چین به تایوان

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، یک مقام ارشد چین امروز چهارشنبه از مردم تایوان خواست تا انتخاب درستی را در انتخابات پیش رو داشته باشند. وی این انتخابات را انتخاب بین «صلح و جنگ» و «رفاه و زوال» توصیف کرد.

چین که تایوان را ذیل خاک خود می‌داند، بارها انتخابات چند روز آینده را تحت عنوان انتخاب بین صلح و جنگ تعبیر کرده است.

سران عالی رتبه چینی به طور کلی از اظهار نظر عمومی در مورد انتخابات خودداری کردند. شی جین‌پینگ رئیس جمهور چین در سخنرانی سال نو خود در روز یکشنبه اعلام کرد که یکپارچگی چین با تایوان یک امر اجتناب ناپذیر است اما هیچ اشاره‌ای به انتخابات نکرد.

ژانگ ژیجون رئیس انجمن روابط در تنگه تایوان (یک نهاد شبه دولتی چین برای مدیریت روابط با تایپه) اعلام کرد که تایوانی‌ها با یک انتخاب مهم در انتخابات پیش رو هستند.

خبر مرتبط
فایننشال تایمز برملا کرد / صادرات یک ابزار پیشرفته چینی به روسیه

اقتصادنیوز : روزنامه فایننشال در گزارشی مدعی شد که صادرات یک نوع ابزار پیشرفته چینی به روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) ۱۰ برابر افزایش یافته است.

ژانگ که ریاست دفتر امور تایوان از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ را بر عهده داشت، افزود: ۲ انتخابات پیش رو در منطقه تایوان انتخاب‌های مهمی بین چشم انداز صلح و جنگ و همچنین رفاه و زوال هستند.

خبر مرتبط
پرواز مشکوک 2 بالون چینی بر فراز تایوان

اقتصادنیوز :وزارت دفاع تایوان امروز سه‌شنبه اعلام کرد دو بالون چینی را که روز قبل از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند، شناسایی کرده است.

وی بیان کرد: میهن پرستان تایوان باید طرف درست تاریخ بایستند و یک انتخاب درست برای ارتقای روابط بین تنگه‌ای و برگرداندن آن به مسیر درست توسعه صلح آمیز انجام دهند.

روز گذشته نیز سونگ تائو رئیس دفتر امور تایوان در چین در پیامی به مناسب آغاز سال نو میلادی، از مردم تایوان خواست که در مسیر درست حرکت کنند و با هرگونه جدایی‌طلبی مخالفت کنند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید