تحلیل رسانه‌های جهان از ترور العاروری

کدخبر: ۶۱۹۸۵۱
اقتصادنیوز : تحولات جنگ غزه مورد توجه روزنامه‌های جهان قرار گرفته و برخی از آنها بر موضوع ترور و به شهادت رسیدن صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در جنوب بیروت به دست اسرائیل متمرکز شدند.
تحلیل رسانه‌های جهان از ترور العاروری

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، جنگ در نوار غزه با تداوم بمباران مناطق مختلف نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی وارد هشتاد و نهمین روز خود شده‌، در حالی که ترور صالح العاروری، معاون دفتر سیاسی حماس در حومه بیروت حکایت از تشدید اوضاع دارد.

روزنامه پالتیکو با اشاره به ترور عضو برجسته حماس در لبنان نوشت: «هدف قرار دادن صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تشدید خطرناک نزاع کنونی در خاورمیانه است.»

خبر مرتبط
قالیباف شهادت صالح العاروری را تسلیت گفت

اقتصادنیوز : رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی شهادت شیخ صالح العاروری نایب رئیس دفتر سیاسی حماس و جمعی از همرزمانش را به رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تسلیت گفت.

این روزنامه اظهارات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را یادآور شد که تهدید کرده بود به هرگونه عملیات رژیم صهیونیستی علیه مسئولان فلسطینی در لبنان پاسخ داده خواهد شد.

پیتر هاین، وزیر سابق انگلیس در مقاله‌ای برای روزنامه گاردین نوشت: «حتی اگر تمام غزه از بین برود اسرائیل نمی‌تواند حماس را نابود کند.»

خبر مرتبط
عکس العمل دختر العاروری به شهادت پدرش + عکس

اقتصادنیوز :دختر معاون دفتر سیاسی جنبش حماس با انتشار تصویری از پدرش در لباس احرام به شهادت وی واکنش نشان داد.

این وزیر انگلیسی بر لزوم مشارکت حماس در حکمرانی در نوار غزه بعد از پایان جنگ تاکید کرد.

در مقاله هاین آمده است: «غرب در شکست سخت در غزه دست دارد.» وی نسبت به افزایش شکاف میان پایتخت‌های غربی و جنوب جهان هشدار داد و تأکید کرد که بهای آن سنگین خواهد بود.

همچنین روزنامه فایننشال‌تایمز به میزان ویرانی در نوار غزه پرداخت و اعلام کرد: «ساکنان غزه از بین آوارها مجددا به زندگی باز می‌گردند.»

نشریه وال‌استریت‌ژورنال نیز درباره دودستگی داخلی در اراضی اشغالی صحبت کرده و نوشت: «اسرائیل به‌رغم نشان دادن "وحدت" طی جنگ، همچنان در دودستگی به سر می‌برد.»

روزنامه گلوبال‌تایمز چین نیز به تحولات جنگ غزه پرداخته و نوشت: «خارج کردن بخشی از نیروهای صهیونیست نشان می‌دهد که اسرائیل به ارزیابی استراتژی خود در غزه، بررسی میزان قدرت خود برای مقابله با خطر تشدید اوضاع در غزه و ارزیابی خسارت‌ها و هزینه‌های اقتصادی و نظامی برای کنترل کامل بر غزه نیاز دارد و همه این مسائل در سایه فشارهای روز افزون افکار عمومی جهانی صورت می‌گیرد.»

سه‌شنبه در جریان حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت، صالح العاروری و تعدادی از همراهانش به شهادت رسیدند.

این در حالی است که جنگ در نوار غزه با تداوم بمباران مناطق مختلف نوار غزه وارد هشتاد و نهمین روز خود شده‌ و ترور صالح العاروری هم اوضاع را تشدید می‌کند. وزارت بهداشت نوار غزه نیز اعلام کرد که تلفات جنگ رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به ۲۲ هزار و ۳۱۳ شهید و ۵۷ هزار و ۲۹۶ زخمی رسیده‌ است.

به گفته وزارت بهداشت غزه، ارتش اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ کشتار علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد که ۱۲۸ شهید و ۲۶۱ زخمی بر جای گذاشت. بر اثر تداوم بمباران خان یونس توسط رژیم صهیونیستی از ساعات صبح امروز ۱۵ تن شهید شدند. درگیری میان مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در مناطق شرقی خان یونس با ادامه حملات هوایی اشغالگران و گلوله‌باران‌های توپخانه‌ای در شرق و مرکز نوار غزه از سر گرفته شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید