وضعیت غزه صدای این هیات آمریکایی را درآورد/ هشدار درباره قحطی و گرسنگی شدید

کدخبر: ۶۲۰۳۶۲
اقتصادنیوز: یک هیات آمریکایی در جریان بازدید از گذرگاه زمینی رفح در غزه به فاجعه بار بودن اش اذعان کرده است.
وضعیت غزه صدای این هیات آمریکایی را درآورد/ هشدار درباره قحطی و گرسنگی شدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جفری مرکلی، عضو سنای آمریکا از حزب دموکرات گفت: وضعیت غزه فاجعه‌بار است و ده‌ها هزار تن از مجروحان به مقدار زیادی آب، غذا، برق و مراقبت پزشکی نیاز دارند. این وضعیت به توجه زیادی نیاز دارد تا قحطی و گرسنگی شدید رخ ندهد.

با توجه به تداوم جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بمباران مستمر هوایی و زمینی آن و درگیری‌های شدید مقاومت برای دفع تهاجم زمینی اشغالگران، وضعیت انسانی غزه درحال بدتر شدن است، تقریبا ۱.۹ میلیون آواره در معرض قحطی، شیوع بیماری‌های همه گیر و عفونی و کمبود سرپناه، آب، غذا و دارو قرار دارند.

خبر مرتبط
25 شهید در حملات شب گذشته اسرائیل به نوار غزه/ حمله جنگنده‌ها به خان‌یونس

حمله شب گذشته اسرائیل به مناطقی در جنوب غزه، 25 شهید برجای گذاشت.

کریس وان هولن، عضو سنا از حزب دموکرات نیز گفت: ما قصد داریم به آمریکا بازگردیم تا با همکارانمان در سنا گفت‌وگو کنیم. ما به تلاش زیادی برای رساندن کمک‌های انسانی بیشتر به غزه نیاز داریم.

وی افزود: ما با دیوید ساترفیلد، فرستاده ویژه آمریکا در مسائل انسانی در خاورمیانه همکاری می‌کنیم تا این مسائل را حل کنیم و موانع را پشت سر بگذاریم.

یک هیات آمریکایی پیش از این از گذرگاه زمینی رفح و انبارهای کمک‌های بشردوستانه در شهر العریش به همراه مسئولان مصری بازدید کرد.

از هفتم اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه غزه آغاز کرد که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی منجر شده‌ است که بیشتر آنها زن و کودک هستند. این جنگ همچنین به ویرانی گسترده در زیرساخت و فاجعه انسانی بی‌سابقه در غزه منجر شده‌ است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید