گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار سکه تهران؛

سیگنال جنگی شبانه به بازار سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 4 آبان

کدخبر: ۶۰۶۱۱۲
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته تا پله دوم کانال 29 میلیون تومان پیشروی کرد؛ اما در پشت خط دیشب انتشار برخی از اخبار موجب شد اکثر بازارهای نزولی شوند.
سیگنال جنگی شبانه به بازار سکه / پیش‌بینی قیمت سکه امروز 4 آبان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه امامی در روز چهارشنبه شاهد هجوم خریداران بود. قیمت سکه که روز سه‌شنبه در حول‌ و حوش ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به کار خود خاتمه داده بود، هم‌زمان با انتشار یک ادعای منفی از سوی امواج مدیا در خصوص انصراف آمریکا از مذاکرات برجام، به‌صورت هیجانی وارد کانال ۲۹ میلیون تومان شد و تا مرز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت.

اما در معاملات پشت خطی چهارشنبه‌شب ادعای جدید وال‌استریت ژورنال توجه معامله‌گران را به خود جلب کرد. شب گذشته وال‌استریت ژورنال مدعی شد که اسرائیل با درخواست ایالات متحده برای تعویق حمله به غزه موافقت کرده است و پنتاگون در تلاش است تا نزدیک به ۱۲ سامانه دفاع هوایی را در منطقه مستقر کند - از جمله برای نیروهای آمریکایی که در عراق، سوریه، کویت، اردن، عربستان سعودی و امارات متحده عربی حضور دارند - تا به‌زعم آمریکایی‌ها، از آن‌ها در برابر پرتاب موشک‌ها و راکت‌ها محافظت کند. مقامات ایالات متحده در حال حاضر اسرائیلی‌ها را متقاعد کرده‌اند که تا زمان استقرار این ادوات طی روزهای آینده، از حمله زمینی به غزه خودداری کرده و عملیات را به تعویق بیندازند.

این خبر در بین برخی از معامله‌گران مثبت تلقی شد و اکثر بازارهای نزولی شدند. تصور اکثر بازار این بود که حداقل یک هفته هیچ حمله زمینی به غزه در کار نیست.

گروهی از معامله‌گران معتقدند ظاهر خبر بسیار متفاوت با جزئیات آن است. در همین راستا ایرنا -خبرگزاری دولت- نقا قولی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل منتشر کرد که از آماده‌باش ارتش اسرائیل برای ورود قریب‌الوقوع زمینی به نوار غزه خبر می‌داد. 

در کنار این اخبار که تصویر خاورمیانه را آبستن تنش‌های جدی ترسیم می‌کند، قیمت طلای جهانی شب گذشته تا ۱۹۶۷ دلار پایین آمد. به نظر می‌رسد در شرایط کنونی، اخبار جنگ بر روی بازار طلای جهانی سایه انداخته، نوسانات قیمت انس طلا را در دست گرفته است و به فدرال رزرو فرصت اثرگذاری مؤثر نمی‌دهد. انس طلا که در میانه هفته روند اصلاحی گرفته بود اکنون در کانال ۱۹۸۰ دلاری قرار دارد و تقویت اخبار مربوط به جنگ می‌تواند آن را به سقف تاریخی خود نزدیک کند. درحالی‌که بازدهی اوراق خزانه رکورد زده و از نظر بنیادی باید باعث تضعیف انس می‌شود، معامله گران انس به اخبار جنگ چشم دوخته‌اند و همین مسئله موجب تقویت انس طلا و اثرگذاری آن بر قیمت طلا و سکه داخلی شده است.

 در حال حاضر فعالان اقتصادی معتقدند درصورتی‌که در روز جاری بازار سکه به ادعاهای جدید واکنش مثبت نشان دهد، احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد. در غیر این صورت سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد که بعد از شکست آن در گام بعدی برای فتح خاکریز ۳۰ میلیون تومان تلاش خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید