واکنش روسیه به درخواست تشکیل ارتش اروپا: به جایش واکسن کرونا تولید کنید!

کدخبر: ۶۲۰۷۱۰
دولت روسیه به درخواست ایتالیا برای تشکیل ارتش اتحادیه اروپا واکنش منفی نشان داد .
واکنش روسیه به  درخواست تشکیل ارتش اروپا: به جایش واکسن کرونا تولید کنید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا،  ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه یکشنبه شب در تلگرام نوشت: تشکیل ارتش اتحادیه اروپا؟ شاید بجای آن بهتر باشد واکسن مبارزه کووید-۱۹ تولید کنید. یا اینکه مطابق تعهدات بین‌المللی خودتان حفاظتی انسانی از مرزهای اتحادیه اروپا داشته باشید.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود که اتحادیه اروپا هنوز نتوانسته مشکل پناهجویان را حل کند. وی اظهار کرد که در صورت تاسیس این ارتش، اگر اتحادیه اروپا نیروهایش را به جایی که واشنگتن می‌گوید، اعزام نکند؛ آمریکا با افزایش بهای سوخت از بروکسل باج‌خواهی خواهد کرد.

«آنتونیو تاجانی» وزیر خارجه ایتالیا در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی لا استامپا که یکشنبه منتشر شد، خواستار تشکیل ارتشی واحد برای اتحادیه اروپا شد تا به گفته وی در حفظ صلح و پیشگیری از جنگ اقدام کند.

وی افزود: همکاری‌های نزدیکتر در اروپا در زمینه دفاعی اولویت حزب فورزا تحت رهبری وی است.

این مقام دولت ایتالیا ادامه داد: اگر می‌خواهیم حافظ صلح باشیم، به یک ارتش اروپایی نیاز داریم و این یک پیش شرط اساسی برای داشتن سیاست خارجی موثر در اروپا است.

تاجانی تاکید کرد: با وجود بازیگران قدرتمندی مانند آمریکا، چین، هند و روسیه و در بحبوحه بحران‌ها از خاورمیانه گرفته تا اقیانوس هند و آرام، حفاظت از شهروندان اروپایی تنها با اتحاد ممکن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید