حمایت این کشور از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

کدخبر: ۶۲۰۸۵۱
اقتصادنیوز : وزارت خارجه بولیوی حمایت خود را از شکایت آفریقای جنوبی در دادگاه کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل به دلیل جنایت‌های مربوط به کشتارجمعی در نوار غزه اعلام کرد.
حمایت این کشور از شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل ایسنا، وزارت امور خارجه بولیوی اعلام کرد، بولیوی که به کنوانسیون کشتارجمعی پایبند است، اقدام آفریقای جنوبی در این زمینه را گامی تاریخی در دفاع از ملت فلسطین و مسأله فلسطین تلقی می‌کند که باید از سوی جامعه جهانی حمایت شود.

براساس گزارش سایت خبری روسیا الیوم، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد بولیوی با شراکت آفریقای جنوبی، بنگلادش، کومور و جیبوتی در هفدهم نوامبر گذشته درخواستی را به دادگاه کیفری بین‌المللی برای تحقیق درخصوص اوضاع اراضی فلسطینی ارائه کردند.

 

خبر مرتبط
آفریقای جنوبی از اسرائیل به دادگاه لاهه شکایت کرد

اقتصادنیوز: دیوان دادگستری بین‌المللی از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به این دیوان به اتهام نسل کشی خبر داد.

آفریقای جنوبی اخیرا شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در غزه در دیوان کیفری بین‌الملل تنظیم کرده است. در این شکایت ۸۴ صفحه‌ای، استدلال شده که کارزار نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه ناقض الزامات و تعهدات بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ است که نسل‌کشی را اقدامی با هدف تخریب به صورت کلی یا جزئی، در سطح ملی، نژادی، قومی یا مذهبی معنا کرده است.

آفریقای جنوبی، اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه را نسل‌کشی می‌داند چون با هدف تخریب یک بخش قابل توجهی از جمعیت این باریکه است.

رژیم صهیونیستی بلافاصله این پرونده را بی‌پایه و اساس خواند اما بر خلاف پرونده‌های قبلی در دادگاه‌های بین‌المللی تصمیم گرفته تا در مقابل دادگاه حاضر شود چون امضاکننده این کنوانسیون است.

دولت آفریقای جنوبی از دادگاه خواسته تا اقدامات موقت فوری، از جمله دستور توقف عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در غزه را در حالی که پرونده در جریان است، ارائه کند.

دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شکایت آفریقای جنوبی در دیوان لاهه را رد کرده و جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در این باره گفته بود: ما این شکایت را بی‌ارزش، معکوس و کاملا بدون هیچ مبنایی در حقیقت می‌دانیم.

اما کشورهای حامی فلسطین شامل ترکیه و اردن از این پرونده حمایت کرده‌اند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید