ادعای روسیه درباره سرنگونی دولت شولتس + جزئیات

کدخبر: ۶۲۱۰۷۸
اقتصادنیوز : رئیس‌جمهور پیشین و معاون شورای امنیت روسیه گفت به دلیل اعتراضات گسترده در آلمان، صدراعظم این کشور احتمالا مجبور به کناره‌گیری و یا شاید دولت آن سرنگون شود.
ادعای روسیه درباره سرنگونی دولت شولتس + جزئیات

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، کشاورزان در آلمان می‌گویند تصمیم دولت برای کاهش یارانه‌های سوخت و معافیت‌های مالیاتی برای بخش کشاورزی، بسیاری از آنها را مجبور به ترک کار خواهد کرد.

 

طبق گزارش راشا تودی، حدود ۶۸۰ خودرو و تراکتور برای اعتراضات به خیابان‌ها آمدند و دست به اعتصابات گسترده‌ای زدند. آنها خواستار بازگشت یارانه‌ها به ویژه در حوزه سوخت شدند تا با افزایش قیمت‌ها مقابله کنند.

خبر مرتبط
تلاش‌های ترکیه برای میانجیگری در جنگ روسیه و اوکراین

اقتصادنیوز: یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای گفت که تلاش‌ها آنکارا برای میانجیگری بین روسیه واوکراین در سال جدید میلادی نیز ادامه می‌یابد.

«دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در واکنش به اعتصاب کشاورزان آلمانی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: کمبود بودجه برلین نتیجه مستقیم خرج‌های نجومی برای اوکراین است.

وی افزود: برلین در حال حاضر با سلاح ثابت‌شده اوکراین یعنی روش‌های کودتای «میدان» مواجه است که شاید به برکناری «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان منجر شود. مقامات در مسکو این رویداد را با علاقه‌ خاص انتقام‌جویانه دنبال می‌کنند.

در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۴ اعتراضاتی در کی‌یف آغاز شد که به کودتای «میدان» و برکناری دولت «ویکتور یانوکوویچ» منجر گردید.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود و پس از آن آلمان به عنوان دومین تامین‌کننده کمک‌های نظامی به کی‌یف همچنان به دنبال اطمینان خاطر دادن به کی‌یف است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید