رایزنی جدید برلین و کی یف برای تضمین‌های امنیتی

کدخبر: ۶۱۷۲۷۰
اقتصادنیوز: اوکراین و آلمان دور چهارم رایزنی‌ها درباره توافق دو جانبه تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف را برگزار کردند.
 رایزنی جدید برلین و کی یف برای تضمین‌های امنیتی

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دو طرف به تبادل اصول کلیدی و اصلی تضمین‌های امنیتی برای اوکراین، مطرح شدن مساله چارچوب حقوقی برای توافق بعدی دو جانبه و همچنین توافق برای طرحی به منظور ارتباطات بیشتر پرداختند.

 

به نقل از پایگاه خبری Ukrayinska Pravda، "ایهور ژوکوا" رئیس گروه مذاکره کننده اوکراینی گفت، آلمان در حمایت مالی و نظامی از اوکراین، به ویژه در زمینه ادامه کمک‌های بزرگ در سال ۲۰۲۴ رهبری خود را نشان داده است.

خبر مرتبط
رایزنی اوکراین و پرتغال درباره آموزش خلبان‌های کی یف

اقتصادنیوز: وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که با همتای پرتغالی خود درباره آموزش تکنسین‌های اوکراینی و پشتیبانی از پرسنل برای پرواز با جنگنده‌های اف-۱۶ تلفنی صحبت کرده است.

وی از آلمان و اولاف شولتس، صدراعظم این کشور به دلیل نقش مهم آنها در تصمیم شورای اروپا برای آغاز مذاکرات درباره الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا تشکر کرد.

این مقام مسئول اوکراینی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت برلین که یکی از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است، ضامن ضروری امنیت و آینده اوکراین در این سازمان‌ها است.

"ماتیاس لوتنبرگ" نماینده وزارت خارجه آلمان به موفقیت اوکراین در تحقق اصلاحات حتی با وجود جنگ با روسیه اشاره کرد.

پیشتر، اوکراین دور دوم رایزنی‌ها با انگلیس را با موضوع توافق دو جانبه در ایجاد تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف برگزار کرده بود.

پیش از این نیز دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین گفته بود که سیگنال‌هایی از جانب اتحادیه اروپا دریافت کرده مبنی بر اینکه در مذاکرات بر روی یک توافق دو جانبه درباره تضمین‌های امنیتی بین این اتحادیه و کی‌یف مشکلی وجود ندارد.

کشورهای گروه هفت در نشست ناتو در ویلنیوس بر سر سندی درباره ضمانت‌های امنیتی اوکراین به توافق رسیدند. معاهدات دوجانبه خاص با کشورهایی که با ارائه ضمانت‌های امنیتی موافقت می‌کنند بعدا امضا خواهد شد.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید