خبر بسیار بد دولت آلمان برای پوتین

کدخبر: ۶۰۹۵۶۹
اقتصادنیوز: دولت ائتلافی آلمان بر سر افزایش دو برابری کمک‌های نظامی به اوکراین به توافق رسیده است.
خبر بسیار بد دولت آلمان برای پوتین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، بر اساس گزارش رسانه ها، آلمان در سال آینده کمک های نظامی خود به اوکراین را دو برابر می کند. به گزارش بیلد ام زونتاگ (BamS) به نقل از اطلاعات وزارت دفاع فدرال آلمان، ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی بر سر مبلغ هشت به جای چهار میلیارد یورو توافق کرده است.

حادثه سقوط هواپیما جان نظامیان آمریکایی را گرفت

طبق گزراش "ان تی وی" آلمان، سخنگویان وزارت دفاع و وزارت دارایی فدرال آلمان در مورد محتوای این گزارش اظهار نظر نکردند و به روند جاری پارلمان اشاره کردند .روز پنجشنبه، کمیته بودجه بوندستاگ در مورد هزینه های نهایی سال 2024 در جلسه به اصطلاح تعدیل بحث خواهد کرد.

تاکید ایران بر اهمیت حفظ حقوق مردم در قره باغ کوهستانی

نشریه بیلد آلمان به نقل از "آندریاس شوارتز"، کارشناس بودجه حزب سوسیال دموکرات گفت: دوبرابر کردن کمک های نظامی به اوکراین درست و مهم است. این وعده ما به اوکراین را با پول لازم تایید می کند. وی همچنین گفت: اینکه ما همچنین سهمیه ناتو را به 2.1 درصد افزایش خواهیم داد، موفقیت بزرگی است. کشورهای عضو ناتو متعهد شده اند که حداقل دو درصد از تولید ناخالص داخلی مربوطه خود را در زمینه نظامی سرمایه گذاری کنند. آۀمان هنوز به این هدف دست نیافته است.

مارکوس فابر، سیاستمدار دفاعی حزب لیبرال دموکرات در دولت ائتلافی آلمان هم روز یکشنبه در مورد حمایت از اوکراین گفت: ما کمک های نظامی خود به اوکراین را از 0.1 به 0.2 درصد تولید اقتصادی خود در سال 2024 دوبرابر خواهیم کرد. وی افزود: این نشانه مهمی از حمایت مستمر در برابر جنگ پوتین است"

کریستین لیندنر، وزیر دارایی فدرال آلمان هم بر اهمیت تقویت دفاع ملی و اتحادی به عنوان یک اولویت تاکید کرده است.

پس از حمله روسیه به اوکراین، دولت فدرال آلمان صندوق ویژه 100 میلیارد یورویی را برای بوندسوهر ( ارتش آلمان) ایجاد کرد. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان این را با اصطلاح "نقطه عطف" دانست. روز جمعه در کنفرانس ارتش آلمان، "شولتز" صندوق ویژه را اولین گام مهم توصیف کرد و وعده داد که هزینه های دفاعی به میزان قابل توجهی در محدوده دو رقمی میلیاردی در دهه آینده افزایش یابد. به گفته مقامات این کشور آلمان برای اولین بار در سال آینده به هدف دو درصدی ناتو در بودجه دفاعی خواهد رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید