بیماری لوید آستین لو رفت/ مخفی کاری پنتاگون درباره سرطان پروستات

کدخبر: ۶۲۱۱۶۵
اقتصادنیوز: مرکز پزشکی نظامی والتر رید اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا به سرطان پروستات مبتلا است.
بیماری لوید آستین لو رفت/ مخفی کاری پنتاگون درباره سرطان پروستات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزرات دفاع آمریکا (پنتاگون) روز سه شنبه به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ، آستین در ۲۲ دسامبر برای « جراحی و درمان سرطان پروستات» در بیمارستان والتر رید بستری شد.

بر اساس بیانیه پنتاگون، «وی در این عمل تحت بیهوشی عمومی بود. آستین "بدون هیچ حادثه ای پس از عمل جراحی خود بهبود یافت و صبح روز بعد به خانه بازگشت. سرطان پروستات او زود تشخیص داده شد و شرایط او عالی است."»

خبر مرتبط
وزیر دفاع آمریکا بیانیه صادر کرد

اقتصادنیوز: وزیر دفاع آمریکا مسوولیت اشتباهش جهت بستری شدن مخفیانه خود در بیمارستان به مدت چندین روز را بر عهده گرفت.

در بیانیه پنتاگون آمده است: آستین در اول ژانویه به دلیلی علائمی چون حالت تهوع همراه با درد شدید شکم، لگن و پا به این بیمارستان بازگشت. ارزیابی اولیه عفونت ادراری را نشان داد.

بر اساس این بیانیه، در ۲ ژانویه، تصمیم گرفته شد که او را برای نظارت دقیق و سطح بالاتر مراقبت به ای سی یو منتقل کنند. او به طور پیوسته بهبود یافته و عفونتش برطرف شده است. پزشکان بهبودی کامل را پیش بینی می کنند.

خبر مرتبط
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: تشکیل ائتلاف چند ملیتی در دریای سرخ

وزیر دفاع آمریکا از تشکیل ائتلاف چند ملیتی برای مقابله تهدیدهای نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ خبر داد.

بر اساس این بیانیه، در طول این اقامت، آستین هرگز هوشیاری خود را از دست نداد و تحت بیهوشی عمومی قرار نگرفت.

سرطان پروستات شایع ترین علت سرطان در میان مردان آمریکایی است و از هر هشت مرد یک نفر و از هر شش مرد آفریقایی – آمریکایی نیز یک نفر در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می شود.

پنتاگون تا پیش از این، درباره بیماری لوید آستین وزیر دفاع ۷۰ ساله آمریکا و علت بستری شدن او در مرکز خدمات پزشکی نظامی «والتر رید» توضیحی نداده بود. وظایف وزیر دفاع آمریکا ایجاب می کند که او در مدت کوتاهی آماده پاسخگویی به هر بحران امنیت ملی باشد.

او روز شنبه گفت که "مسئولیت کامل" مخفی کاری در مورد بستری شدن خود را بر عهده گرفته است. برخی از جمهوریخواهان عدم اطلاع‌رسانی درباره بیماری و بستری شدن آستین را عامل سلب اعتماد عمومی به دولت بایدن دانستند و حتی خواستار برکناری این وزیر شدند.

راجر ویکر عضو ارشد کمیته خدمات نیروهای مسلح سنای آمریکا پنتاگون را به شکست در اطلاع‌رسانی فوری به کنگره درباره چنین مسائلی طبق قانون، متهم کرد. جیم بنکس عضو جمهوریخواه کمیته خدمات نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا به آکسیوس گفت که چنین وضعیتی بسیار نگران‌کننده است. به‌نظر می‌رسد رئیس‌جمهوری هم درباره موضوع بستری‌شدن آستین اطلاعی نداشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید