درخواست نایب رئیس کمیسیون صنایع برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

کدخبر: ۶۲۱۲۴۹
اقتصادنیوز : نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که باید با افزایش عادلانه حقوق‌ها قدرت خرید کارمندان و کارگران را حفظ کرد.
 درخواست نایب رئیس کمیسیون صنایع برای افزایش حقوق کارگران و کارمندان

  به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، مهدی عسگری با تاکید بر افزایش عادلانه حقوق ها، بیان کرد: اگر می‌خواهیم قیمت‌ها را آزاد کنیم، حقوق‌ها نیز باید به روز و واقعی شده و قدرت خرید مردم در طول زمان حفظ و تقویت شود.

وی در ادامه با بیان اینکه افزایش قیمتها با میزان رشد حقوق کارمندان و کارگران تناسبی ندارد، اظهار کرد: ما با یک چرخه معیوب در مباحث اقتصادی و قیمت‌گذاری روبه‌رو هستیم؛ به عبارتی وقتی نوبت به افزایش حقوق‌ کارمندان و کارگران می‌رسد، می‌گویند این افزایش موجب تورم خواهد شد که این نگاه در سال‌های اخیر موجب شده افزایش حقوق کمتر از تورم باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنده اعتراض خود به این شیوه را در جریان بررسی لوایح بودجه‌ سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و هنگام بررسی کلیات بودجه مطرح کردم. دولت باید حقوق‌ها را متناسب با تورم افزایش دهد.

 

عسگری با بیان اینکه افزایش حقوق بیشتر از آنکه علت تورم باشد متأثر از تورم است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم قیمت‌ها را آزاد کنیم، حقوق‌ها نیز باید به تناسب به روز و واقعی شود به عبارتی دیگر اگر قرار است قیمت‌ها با دلار سنجیده شود، باید حقوق‌ها نیز با همین معیار افزایش یابد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید