رئیس پنتاگون کار دست وزاری بایدن داد

کدخبر: ۶۲۱۳۱۰
اقتصادنیوز : با جنجال پیش‌آمده پیرامون بستری اعلام‌نشده وزیر دفاع آمریکا در بیمارستان، رئیس کارکنان کاخ سفید در نامه‌ای به وزرای کابینه جو بایدن از آنان خواست تا اگر نمی‌توانند وظایف خود را انجام دهند، کاخ سفید را مطلع کنند.
رئیس پنتاگون کار دست وزاری بایدن داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، روز جمعه گذشته وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور چهار روز قبل‌تر در پی عوارض ناشی از یک عمل جراحی، در بیمارستان بستری شده است؛ اما این جراحی در قالب یک عمل اورژانسی انجام نشده و از قبل برای آن برنامه‌ریزی شده بود.

«جف زینتس»، رئیس کارکنان کاخ سفید در یادداشتی به وزرای کابینه آمریکا، از آنان خواست تا هر نوع ناتوانی که در حال حاضر در وزرا وجود دارد را حداکثر تا روز جمعه به اطلاع کاخ سفید برسانند.

خبر مرتبط
بیماری لوید آستین لو رفت/ مخفی کاری پنتاگون درباره سرطان پروستات

اقتصادنیوز: مرکز پزشکی نظامی والتر رید اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا به سرطان پروستات مبتلا است.

در خلال این بازنگری در پروتکل‌ها که در پی جنجال بستری‌شدن وزیر دفاع به راه افتاده، کاخ سفید از مقامات کابینه خواست تا در صورت بروز شرایطی که در آن وزرا نمی‌توانند به هر دلیلی به انجام مسئولیت‌های خود بپردازند، سریعا مراتب را به رئیس کارکنان کاخ سفید و همچنین دفتر امور کابینه اطلاع دهند.

در شرایطی که فشارها برای استعفای لوید آستین افزایش یافته، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون گفت که وزیر دفاع آمریکا برنامه‌ای برای کناره‌گیری ندارد. پس از گذشت چند روز از بستری شدن آستین در بیمارستان که کاخ سفید و جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا پیش از آن در رابطه با این مساله مطلع نشده بودند، بیمارستان «والتر رید» سرانجام فاش کرد که لوید آستین به دلیل ابتلا به بیماری سرطان پروستات، در این مرکز نظامی بستری است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید