واکنش سئول به سخنان رهبر کره شمالی در مورد جنگ

کدخبر: ۶۲۱۴۴۵
اقتصادنیوز: وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه‌ای با اشاره به تهدید رهبر کره شمالی به استفاده از زور برای متحد کردن شبه جزیره کره، سخنان وی در مورد جنگ را محکوم کرد.
واکنش سئول به سخنان رهبر کره شمالی در مورد جنگ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت اتحاد کره جنوبی در بیانیه‌ای با اشاره به تهدید کیم جونگ اون رهبر کره شمالی درباره استفاده از زور برای متحد کردن شبه جزیره کره، سخنان رهبر کره شمالی در مورد جنگ را محکوم کرد.

شبکه خبری کی‌بی‌اس گزارش داد، در این بیانیه آمده است: کیم در جریان بازدیدهای هفته اخیر خود از کارخانه‌های تولید مهمات جنگی کره شمالی، سئول را به جنگ تهدید کرد.

این بیانیه می‌افزاید: رهبر کره شمالی در سخنان خود در جریان این بازدیدها، همچنین از کره جنوبی به عنوان دشمن اصلی این کشور یاد کرده است.

خبر مرتبط
فوری/ جنگ چین و آمریکا کلید خورد؟ / پیشگویی مهم واشنگتن تایمز

اقتصادنیوز: روزنامه واشنگتن تایمز در گزارشی می‌نویسد، چین با اتخاذ اقداماتی «در حال آماده‌ شدن برای درگیری با ایالات متحده» است.

در این بیانیه آمده است: پیونگ یانگ از ابتدای سال جاری همواره تلاش کرده است تا تنش‌های نظامی در شبه جزیره کره از جمله تهدید به اقدامات تحریک‌آمیز مسلحانه را افزایش دهد و در عین حال خصومت مردم خود را نسبت به کره جنوبی القا کند.

بیانیه وزارت اتحاد کره جنوبی این گونه اقدامات رهبر کره شمالی را یک تاکتیک قدیمی برای تلاش برای متزلزل کردن جامعه کره جنوبی خواند و افزود: سخنان کیم نشان‌دهنده هراس و نگرانی پیونگ یانگ از تقویت بازدارندگی گسترده سئول و واشنگتن در برابر تهدیدات کره شمالی است.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه پیونگ یانگ فورا باید تهدیدهای نظامی و جنگ روانی بی‌پروای خود علیه سئول را متوقف کند، تصریح شده است: سئول قاطعانه به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز پاسخ خواهد داد و به طور مداوم عادی سازی روابط بین دو کره بر اساس اصول صلح‌جویانه را دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا بارها مدعی شده آماده گفت‌ وگو با کره شمالی است، اما با ادامه آزمایش‌های موشکی کره شمالی، تحریم‌های جدیدی را اعمال کرده است. همچنین آمریکا به افزایش رزمایش‌ها و استقرار تجهیزات نظامی جدید مانند زیردریایی‌های مجهز به سلاح هسته‌ای و ناوهای هواپیمابر بزرگ در نزدیکی شبه جزیره کره اقدام کرده است.

کیم تاکید کرد نمی‌تواند از وجود چنین تسلیحاتی چشم‌پوشی کند که به گفته او کره جنوبی را به طور کامل به «پایگاه نظامی خط مقدم و زرادخانه هسته‌ای» آمریکا تبدیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به اقدامات نظامی نیروهای دشمن نگاه کنیم، کلمه «جنگ» به موضوعی واقع‌بینانه و نه یک مفهوم انتزاعی تبدیل شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید