کنگره آمریکا نسبت به حملات صورت گرفته علیه یمن ابراز نگرانی کرد

کدخبر: ۶۲۱۶۷۳
اقتصادنیوز: نمایندگان کنگره ایالات متحده آمریکا : بایدن قبل از درگیر کردن ایالات متحده در یک درگیری دیگر در خاورمیانه، باید به دنبال تایید کنگره باشد.
کنگره آمریکا نسبت به حملات صورت گرفته علیه یمن ابراز نگرانی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره ایالات متحده نسبت به حملات ائتلاف کشور‌های تحت رهبری آمریکا به یمن ابراز نگرانی کردند.

این نمایندگان کنگره پس از حمله بامداد امروز به یمن اعلام کردند: «این حملات هوایی توسط کنگره تایید نشده است. قانون اساسی روشن است: تنها کنگره اختیار دارد که اجازه دخالت نظامی در درگیری‌های خارج از کشور را بدهد.»

خبر مرتبط
دفاع استرالیا از حمله به یمن

اقتصادنیوز: وزیر دفاع استرالیا از حمله نیروهای آمریکا و انگلیس به یمن حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وال هویل، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در بیانیه‌ای از طریق پلتفرم شبکه اجتماعی X گفت: هر رئیس‌جمهوری باید ابتدا به کنگره بیاید و بدون در نظر گرفتن حزب، مجوز نظامی بخواهد.

خبر مرتبط
یمن: به حملات خود به کشتی‌های اسرائیلی ادامه می‌دهیم!

اقتصادنیوز: محمدعبدالسلام حملات ما متوجه کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی است که به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند و این حملات ادامه خواهد داشت.

رو خانا، دموکرات مجلس نمایندگان نیز در بیانیه‌ای نگرانی‌های «هویل» را تکرار کرد. خانا گفت، بایدن قبل از درگیر کردن ایالات متحده در یک درگیری دیگر در خاورمیانه، باید به دنبال تایید کنگره باشد.

مایک لی، سناتور جمهوری خواه ایالات متحده نیز به بیانیه «خانا» پاسخ داد و موافقت خود را اعلام کرد. لی گفت که قانون اساسی ایالات متحده بدون توجه به وابستگی سیاسی اعمال می‌شود.

پیش از این، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده و انگلیس با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملاتی را علیه برخی اهداف در یمن انجام دادند. 

طبق گزارش‌ها، یک مقام آمریکایی به هافینگتون‌پست گفت که دولت بایدن بعدازظهر پنجشنبه (به وقت آمریکا) به رهبران کنگره درباره این حمله اطلاع رسانی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید