وزیر دفاع :

نتایج پیشرفت‌های موشکی را در آینده اعلام می‌کنیم

کدخبر: ۶۲۲۷۶۹
اقتصادنیوز : وزیر دفاع گفت که روسیه قول داده‌ تا مواردی که به امنیت ملی یا حاکمیت و تمامیت ارضی ما بازمی‌گردد را کاملا رعایت کند.
 نتایج پیشرفت‌های موشکی را در آینده اعلام می‌کنیم

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امیر محمدرضا آشتیانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره مذاکرات اخیر با وزیر دفاع روسیه، اظهار کرد: ما در تعاملات با روسیه همواره این مذاکرات را داریم. ما با وزیر دفاع روسیه صحبت کردیم و ملاحظاتی که در منطقه داریم باید رعایت شود، مخصوصا احترام به حق حاکمیت ما. این را وزیر دفاع روسیه هم تایید کرد و قرار شد در سند تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت خارجه دنبال می‌کنند حتما لحاظ کنند. مواردی که به امنیت ملی یا حاکمیت و تمامیت ارضی ما بازمی‌گردد را روسیه کاملا رعایت کند.

 

خبر مرتبط
پیام آذری جهرمی به وزیردفاع در پی پرتاب ناموفق ماهواره «پیام»

اقتصادنیوز: محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پی عدم موفقیت پرتابگر ماهواره، پیامی را به وزیر دفاع ارسال کرد.

وی افزود: ما ارتباط راهبردی با روسیه داریم و فکر می‌کنم آن‌ها هم کاملاً نسبت به این قضیه مصر هستند و قول دادند که این موضوع را اعمال کنند.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره حملات اخیر به مواضع تروریست‌ها در اطراف مرزهای ایران، تصریح کرد: ما در دفاع از منافع ملی و مردم خود محدودیتی قائل نیستیم، حتماً این کار را انجام می‌دهیم و با اقتدار هم انجام می‌دهیم؛ ما تروریسم را در سراسر جهان محکوم می‌کنیم. اگر هر نوع اقدامی با نقض حقوق مردم ما و اقدامات تروریستی علیه مردم ما انجام شود، حتماً عکس‌العمل نشان می‌دهیم و به شدت این کار را انجام می‌دهیم و هیچ محدودیتی هم قائل نیستیم.

آشتیانی افزود: اما ما به حق حاکمیت کشورها، منافع کشورها، حقوق و قوانین آنها و تمامیت ارضی همه کشورها احترام می‌گذاریم، به‌ویژه همسایگانمان. اما به هیچ وجه نمی‌پذیریم کسی در مرزهای ما شیطنت کند و حتماً برخورد می‌کند.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره توان موشکی ایران، تاکید کرد: ما انواع موشک‌هایی در بردهای مختلف زیر ۲ هزار کیلومتر داریم که یکی از آنها خیبرشکن است. هرزمان لازم باشد از آنها استفاده می‌کنیم. این موشک‌ها بردها، توانایی‌ها و سر جنگی‌های مختلف دارند. ما یک قدرت موشکی در دنیا هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساخت نسل جدید موشک‌های هایپرسونیک، تاکید کرد: ما انواع موشک‌ها را چه کروز و چه بالستیک، همه را در اختیار داریم و تلاش می‌کنیم سطح فناوری‌ها در این حوزه را ارتقاء دهیم. حتما این موشک‌ها در دستور کار ماست و نتایج خوبی هم به دست آوردیم که در آینده اعلام می‌کنیم.

آشتیانی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حمله به مواضع تروریست‌ها در شرق کشور تاکید کرد: برای ما فرقی نمی‌کند، از هر ناحیه‌ای بخواهند جمهوری اسلامی را تهدید کنند ما عکس‌العمل نشان می‌دهیم و حتماً این عکس‌العمل متناسب و قاطعانه و سخت خواهد بود.

وزیر دفاع در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت ساخت بالگرد بومی، اظهار کرد: در ساخت تجهیزات نظامی وزارت دفاع کارهای بزرگی را انجام داده و هم در دست انجام دارد، با توجه به نیازهایی که نیروهای مسلح دارند تاکید داریم چه از طریق بومی‌سازی و چه ساخت تجهیزات جدید، این نیاز را تامین کنیم. در خصوص بالگرد هم در حال انجام این کار هستیم و به مرور هر زمان نتایج تازه‌ای به دست آوریم اعلام می‌کنیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید