واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به شکایت عراق علیه ایران

کدخبر: ۶۲۲۸۱۴
اقتصادنیوز : سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که جمهوری اسلامی ایران معاهده امنیتی را با هدف تامین امنیت داخلی کشور در حاشیه مرزهای غربی با طرف غربی امضاء کرد که انتظار می‌رود با همکاری طرف‌های غربی به اهداف توافق امنیتی دست پیدا کنیم.
 واکنش کمیسیون امنیت ملی مجلس به شکایت عراق علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، ابوالفضل عمویی با اشاره به عملیات موشکی سپاه گفت: عملیات جمهوری اسلامی ایران علیه مقر نیروهای تکفیری در شمال شرق سوریه و مقرهای وابسته به موساد در اقلیم شمال عراق اقدامی برای دفاع از خود و حمایت از امنیت ملی بوده است.

 

وی اضافه کرد: ما به حاکمیت کشورهای مستقل احترام می‌گذاریم اما موضوع امنیت ملی موضوعی نیست که درباره آن مسامحه کنیم.

خبر مرتبط
حمله موشکی سپاه به اقلیم کردستان عراق + فیلم

اقتصادنیوز : سپاه پاسداران سحرگاه امروز مقر جاسوسی اسرائیل را در اربیل کردستان عراق هدف قرار داد .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اخیرا شاهد چند اقدام تروریستی در کشورمان بودیم، اطلاعات دقیق نشان می‌دهد این اقدامات توسط نیروهای تکفیری و هدایت نیروهای صهیونیستی انجام شده است لذا جمهوری اسلامی ایران برای خود این حق را قائل بود که در راستای دفاع از خود و تامین امنیت ملی به این موضوع واکنش نشان دهد.

عمویی تاکید کرد: انتظار داریم کشورهای همسایه واقف به حساسیت جمهوری اسلامی ایران به امنیت ملی خودش باشند. همانطور که ایران با تامین امنیت داخلی خود اجازه نمی‌دهد امنیت کشورهای همسایه تهدید شود، کشورهای همسایه هم باید مانع فعالیت گروه‌های تروریستی در کشورهای خودشان علیه کشور ما شوند. لذا اقدام ایران مبتنی بر مشروعیت حقوقی است.

وی همچنین اظهار کرد: طبق گزارش‌های دریافتی نتایج عملیات صورت گرفته هدفمند و دقیق بوده و همه نقاط مورد اشاره را هدف قرار دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به شکایت عراق از ایران به شورای امنیت سازمان ملل اظهار کرد: ما به جهت تامین امنیت خود در حاشیه مرزهای غربی کشور یک معاهده امنیتی با هدف تامین امنیت داخلی خود با طرف عراقی امضاء کردیم انتظار داریم با همکاری طرف‌های عراقی به اهداف توافق امنیتی دست پیدا کنیم.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید